Visa din snö
Nja, Lomma jobbar i Lund.Är vi alltså tre Lundabor här? :D Döttrarna uppskattade det i alla fall I morse när jag drog runt dem på pulkan.
On a side note så kändes gårdagen puderlarm för Vallåsen lite småsjukt...
Nja, Lomma jobbar i Lund.Är vi alltså tre Lundabor här? :D Döttrarna uppskattade det i alla fall I morse när jag drog runt dem på pulkan.
On a side note så kändes gårdagen puderlarm för Vallåsen lite småsjukt...
på med hudarna och upp till Kilsbergen!Visa bilaga 17813
Vaknade upp till årets snödump här i Örebro
ser härligt ut. Men var är du? (i den här tråden slipper man väl gissa var bilden är tagenGlad Påsk på er!
Här är min Påsksnö, det blev lite skidåkning den här Påsken också (hastigt beslut).
Första skiddagen idag och 20-30 cm nytt sen igår.
Hela berget är ett underbart offpist cruise paradis.
Visa bilaga 17922
Röldal ser fint ut.När man tittar söderut så liknar det vyerna i Obergurgl när man tittar norrut. Samma fallhöjd på bergstopparna till dalen också ca 1250 meter, men det är inte Alperna.
Stay tuned…
Glad Påsk på er!
Här är min Påsksnö, det blev lite skidåkning den här Påsken också (hastigt beslut).
Första skiddagen idag och 20-30 cm nytt sen igår.
Hela berget är ett underbart offpist cruise paradis.
Visa bilaga 17922
Rustler 11!Gissar att det blir mer QST 98 än Enforcer 92? Kanske dags att komplettera med något ännu bredare? N+1 …![]()
Nu har jag inte någon av de skidorna, jag har QST 99 som är en ganska annorlunda skida jmf med QST 98.Gissar att det blir mer QST 98 än Enforcer 92? Kanske dags att komplettera med något ännu bredare? N+1 …![]()
Hoppas du blir nöjd med Enforcer i rätt element. Rustler 11 kanske lite väl för det du åker. Var bra i söndags i nästan 60 km/h i lättåkt aprilpuder.Nu har jag inte någon av de skidorna, jag har QST 99 som är en ganska annorlunda skida jmf med QST 98.
Och så har jag de nya Enforcer 88.
Ja, hela förmiddan blev det bara offpist, det gällde ju att passa på innan allt blev uppåkt, och självklart åkte jag med QST där. Det var kramig nysnö och de skidorna surfar och svänger så fint att nog vem som helst kan åka offpist med dem.
Provade på eftermiddan Enforcern i pist (mjuka soldränkta "påskpister"), men det utföll inte till belåtenhet jmf med QST.
Hoppas på frost i natt så att jag kan prova dem på hårt underlag i morgon. Skriver eventuellt någon kommentar i "Enforcer 88" tråden.
Trafikkaos??MASSIVT PUDERDUMP I LUND! På med lagg och snöskor!
Visa bilaga 27664
Jäklar vad fint det ser ut!!!Börjar fylla på även i offerdalsfjällen (snart lika mycket snö som i Bydalen)
Kalla in hemvärnet och militären för att se till att folk håller sig inne. Vilket katastroflägeMASSIVT PUDERDUMP I LUND! På med lagg och snöskor!
Visa bilaga 27664
Det var klart mycket mer snö på 321:an i höjd med Hallen såg vi igår när vi körde till Vemdalen.Börjar fylla på även i offerdalsfjällen (snart lika mycket snö som i Bydalen)
Kan man få en bild från Österrike? Verkar ha snö rejält på sina ställen senaste dagarna…
Helt otroligt!Så här ser det tydligen ut i Obertauern idag. Nej jag är inte där.
Visa bilaga 33634
Så här ser det tydligen ut i Obertauern idag. Nej jag är inte där.
Visa bilaga 33634