Visa din snö

Visa din snö
Full snöstorm Tignes.

Bilagor

• 20211229_084943.jpg
    20211229_084943.jpg
    288.9 KB · Besök: 206
Visa din snö
Åh, Flottsbro. ❤ Mor min bor tvärs över vattnet i ett av de gula höga husen man ser från toppen, så ibland när jag varit på besök har jag tagit brädan på ryggen och gått dit. Det är dock flera år sen sist nu; lite trist.

Visa din snö
4082382C-B652-4113-B299-EC3F1BAEFD7F.gif

och såhär fint var det i lördags i skogen på Städjans vinterled - inte lika trevligt när man kom upp i blåsten på kalfjället - toppen fick vänta - men härlig nysnö i skogen. Och igår kunde än mer kallsnö avnjutas - oväntat och trevligt den 10 april! (blev Lofsdalen på söndagen)

Senast ändrad:
Visa din snö
När man tittar söderut så liknar det vyerna i Obergurgl när man tittar norrut. Samma fallhöjd på bergstopparna till dalen också ca 1250 meter, men det är inte Alperna.;)
Stay tuned…

Visa din snö
Glad Påsk på er!🐣
Här är min Påsksnö, det blev lite skidåkning den här Påsken också (hastigt beslut).
Första skiddagen idag och 20-30 cm nytt sen igår.
Hela berget är ett underbart offpist cruise paradis.⛷️:cool:😃
Visa bilaga 17922

Gissar att det blir mer QST 98 än Enforcer 92? Kanske dags att komplettera med något ännu bredare? N+1 … 😉

Visa din snö
Gissar att det blir mer QST 98 än Enforcer 92? Kanske dags att komplettera med något ännu bredare? N+1 … 😉
Nu har jag inte någon av de skidorna, jag har QST 99 som är en ganska annorlunda skida jmf med QST 98.🤓;)
Och så har jag de nya Enforcer 88.

Ja, hela förmiddan blev det bara offpist, det gällde ju att passa på innan allt blev uppåkt, och självklart åkte jag med QST där. Det var kramig nysnö och de skidorna surfar och svänger så fint att nog vem som helst kan åka offpist med dem.
Provade på eftermiddan Enforcern i pist (mjuka soldränkta "påskpister"), men det utföll inte till belåtenhet jmf med QST.:(
Hoppas på frost i natt så att jag kan prova dem på hårt underlag i morgon. Skriver eventuellt någon kommentar i "Enforcer 88" tråden.

Visa din snö
Nu har jag inte någon av de skidorna, jag har QST 99 som är en ganska annorlunda skida jmf med QST 98.🤓;)
Och så har jag de nya Enforcer 88.

Ja, hela förmiddan blev det bara offpist, det gällde ju att passa på innan allt blev uppåkt, och självklart åkte jag med QST där. Det var kramig nysnö och de skidorna surfar och svänger så fint att nog vem som helst kan åka offpist med dem.
Provade på eftermiddan Enforcern i pist (mjuka soldränkta "påskpister"), men det utföll inte till belåtenhet jmf med QST.:(
Hoppas på frost i natt så att jag kan prova dem på hårt underlag i morgon. Skriver eventuellt någon kommentar i "Enforcer 88" tråden.
Hoppas du blir nöjd med Enforcer i rätt element. Rustler 11 kanske lite väl för det du åker. Var bra i söndags i nästan 60 km/h i lättåkt aprilpuder. 😁

Visa din snö
Börjar fylla på även i offerdalsfjällen (snart lika mycket snö som i Bydalen)
Det var klart mycket mer snö på 321:an i höjd med Hallen såg vi igår när vi körde till Vemdalen.
Inte för att det är lite varken hemma eller i Vemdalen.
Där bjöd himlen på skådespel i går kväll.

Bilagor

• IMG_7746.jpeg
    IMG_7746.jpeg
    642 KB · Besök: 114
  • IMG_7739.jpeg
    IMG_7739.jpeg
    539.8 KB · Besök: 104
Visa din snö
Så här ser det tydligen ut i Obertauern idag. Nej jag är inte där.
Visa bilaga 33634

Får upp ett minne från min första alpresa, jag var typ 3 eller 4 år, i Obertauern. Ur ett fönster i en fasad likt den till vänster stack en otroligt solbränd man ut sitt ansikte. Ni vet så svartbrunt solbränd som bara äldre Österrikiska skidlärare kan bli. ”Titta mamma, en indian!” lär jag ha sagt…

Tillbaka
Topp