Jacobthesnake
Medlem
Saas fee?
Hallå funderar på Saas fee i början av januari, lär va snösäkert nån som vart där? bra? tacksam för tips
/Jacob
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vill du åka dit pga snösäkert eller har du haft ögonen på just Saas-fee länge? Söker du piståkningen eller offpist?
Utan att ens har varit där så ser systemet ut att vara lite litet för en vecka (om man nu ändå ska åka till alperna). Men det kanske inte är något du bryr dig omsen är ju Schweiz dyrt men det kanske inte är ett problem heller
Kallt och jävligt. Zermatt ger mer för pengarna.Hallå funderar på Saas fee i början av januari, lär va snösäkert nån som vart där? bra? tacksam för tips/Jacob
Beror ju på om man åker offpist eller bara pist. Har som sagt inte varit där men det kanske du har?Jag är rätt säker på att det systemet skulle räcka gott för en hel vinter. En vecka lär inte vara ens i närheten av tillräckligt för skaplig koll.
de lär va snösäkert o bra åkning men vill gärna veta merVill du åka dit pga snösäkert eller har du haft ögonen på just Saas-fee länge? Söker du piståkningen eller offpist?
Utan att ens har varit där så ser systemet ut att vara lite litet för en vecka (om man nu ändå ska åka till alperna). Men det kanske inte är något du bryr dig omsen är ju Schweiz dyrt men det kanske inte är ett problem heller
usch låter inte braKallt och jävligt. Zermatt ger mer för pengarna.
oj intressant kollar upp!Det lär väl finnas en del info under "skidorter" här på Freeride...
Jag skulle aldrig åka dit; dels för att en polare trillade ner i en glaciärspricka där. Sen är det ju en av alpernas dyraste orter.
Däremot kan jag rekommendera Macugnaga på italienska sidan (förr eller senare kommer de byggas ihop med Saas-fee) . Solig skidåkning med rejäl fallhöjd och dagkorten kostar typ 25 euro
fantastisk film! tack för bra inputFörutom Saas Fee finns det bra och lättillgänglig off pist i Saas Grund. Och inga glaciärsprickor där till skillnad från i Saas Fee.
I Saas Almagell finns brant skogsåkning i rätt tät skog. Se film från Saas A:
Nä, har varit där två gånger, första gången var i början av januari. Det finns höga berg (en hel del, dom i bildgruppen vet vad dom heter) som skuggar "den vita pärlan". Inte många solstrålar letar sig ner i byn.usch låter inte bra![]()
Ja, höga berg och skidåkning på hög höjd är det i de där trakterna. Så högt och kallt att jag alltid åkte dit på sommaren i stället (på den tiden då glaciärerna var större och sommarskidåkningen var riktigt bra skidåkning).Nä, har varit där två gånger, första gången var i början av januari. Det finns höga berg (en hel del, dom i bildgruppen vet vad dom heter) som skuggar "den vita pärlan". Inte många solstrålar letar sig ner i byn.
När man går av uppe vid Allalin kanske det är minus femton, glaciären sträcker ut sig. Det finns serveringar, men bäst att gå in, annars kan det gå som för mig - förfrös stortån under lunchen. Det finns säkert bra hotell men det jag bodde på var bara dyrt, ingenting annat...Halva systement var stängt, oklart varför.
Andra gången bodde jag på ett ännu dyrare och ännu sämre hotell men det var i februari så lite bättre förhållanden. (Man kan förstås fråga sig varför jag åkte dit en andra gång om nu första ggn var så jävlig, men det var en ofrånkomlig vistelse.).
Zermatt är en annan kopp te.
Jag har inte varit där heller, men det är ju helt klart ett ganska stort (men högt och väderkänsligt) huvudsystem och två rätt rejäla kompletterande system i området. Definitivt tillräckligt stort för en heltidssäsong i min bok. Att det inte skulle räcka för bara en liten vecka är ju ett märkligt resonemang imo. Lite oklart hur kriterierna ser ut då.Beror ju på om man åker offpist eller bara pist. Har som sagt inte varit där men det kanske du har?
Det är för litet om om du bara åker pist.. men stora möjligheter offpist. Nyreoverade Walliserhof är ett rimligt boendealternativ.. Speciellt dyrt är det inte om man jämför med schweiz i övrigt.. Krånglig transfer dock. Mysig by.. Mer snösäkert än Saas-Fee får du nog leta efter...Hallå funderar på Saas fee i början av januari, lär va snösäkert nån som vart där? bra? tacksam för tips/Jacob
Kom du iväg? Hur var Saas?Hallå funderar på Saas fee i början av januari, lär va snösäkert nån som vart där? bra? tacksam för tips/Jacob