Sista minuten resa Österrike

De allra bästa råden brukade man få genom att ringa runt till charterarrangörerna och fråga. Särskilt bra om man inte är så bekant med de olika skidorterna och deras karaktär etc. Nuförtiden bokar jag oftast själv så det är iofs gammal kunskap. Annars har de flesta ju en sida där man kan titta runt själv.

De allra bästa råden brukade man få genom att ringa runt till charterarrangörerna och fråga. Särskilt bra om man inte är så bekant med de olika skidorterna och deras karaktär etc. Nuförtiden bokar jag oftast själv så det är iofs gammal kunskap. Annars har de flesta ju en sida där man kan titta runt själv.
Så du menar att det kan bli billigare än vad som framgår på själva hemsidan och deras sista minuten erbjudande?
Tänker mig att jag behöver endast 2 dagars förberedelse inför avfärd och inte längre än så.

Jag förstår inte riktigt frågan: det är väl bara att kolla under "sista minuten" hos Lion Alpin, Langley, STS osv..?

Annars kan du boka Arlanda- Turin för en hundring med RyanAir. Ta tåget till ex Limone, Bardioneccia eller Aosta. Är det promt Östrrrike så är det bara att googla på flyg till Munchen....

boende hittar du på Airbnb, Booking eller googlar dig fram till annat trevligt.

Så du menar att det kan bli billigare än vad som framgår på själva hemsidan och deras sista minuten erbjudande?
Tänker mig att jag behöver endast 2 dagars förberedelse inför avfärd och inte längre än så.

Ja det händer nog att de inte hunnit få fram allt aktuellt till sina webbsidor. Plus att du per telefon snabbt kan få goda råd och tips och kanske leda dig snabbare till målet. Men det är ju, som Ivo skriver, där på webben som man själv tar en titt först.

Jag har själv knappt varit i direkt kontakt med en resebyrå på 25 år (förutom att skumma genom deras webbsidor) så jag borde kanske inte uttala mig. Använder internet för att få överblick och boka ev flyg, sedan oftast telefon eller direkt mail för boende.

Tillbaka
Topp