Co-working och skidor alperna i mars

jacobskidor

Medlem
Letar efter en plats att åka skidor under mars månad (svåra backar och kanske off-pist ibland). Kommer arbeta måndag-fredag och behöver ha ett bra co-working. Vilka platser är bra?

Tror att jag behöver vara i en by på ca 2000 meter så att skidåkningen blir ca 3000 meter. Tror att Italien har bättre mat och value for money än Frankrike.

Italien och by över 2000 meter och skidåkning 3000+ så har du väl typ Cervinia (2006 möh) och Trepalle (2069möh) utanför Livigno.

I Livigno verkar det finnas coworking i byn: https://www.skipasslivigno.com/en/emotion/co-working/

Hittar inget i Cervinia om man googlar men verkar finnas nere i Aosta by, kanske lite långt bort.

Utanför Italien så finns The Ski Locker i Chamonix som verkar rätt bra.

Tack! Jag mailade livigno coworking för dom hade så få bilder.

Charmonix coworking bilder ser bra ut. Jag var i byn för några år sedan den är trevlig.

Aosta ligger 1h med bil från Cervinia, det är väldigt långt.

Tänkte främst leta i italien för att dom har godare mat och billigare boende än Frankrike. Tänkte vara borta i en månad.

Tack! Jag mailade livigno coworking för dom hade så få bilder.

Charmonix coworking bilder ser bra ut. Jag var i byn för några år sedan den är trevlig.

Aosta ligger 1h med bil från Cervinia, det är väldigt långt.

Tänkte främst leta i italien för att dom har godare mat och billigare boende än Frankrike. Tänkte vara borta i en månad.
Ja Italien och käk brukar ju va bra combo! Spontant känns Livigno som en av de moderna orterna i Italien. Bara att de har både en aktiv Instagram och hemsida som är på engelska känns ju helt otroligt för att vara Italien 😅
Här har du ett boende i Trepalle också, så klarar du 2000+ möh också:

Tillbaka
Topp