Själv har jag bara åkt två dagar i regionen (bodde i Canazei) nu i början av januari eftersom jag sedan hamnade i sängläge i tre dagar, så jag hann inte se hela Superdolomiti Ski. Snöläget var tunt men åkningen ändå finfin. Men mina takeaways var följande:
* God mat! Tips: Marzemino, ett regionalt rött robust lantvin. Mela verde-sorbet = sorbet på grönt äpple. Espresso lungo = espresso bryggd med lite mer vatten så blir det lite mer att dricka utan att bli koffeinförgiftad av en doppio.

* Fantastiska vyer!
* Italienare är rätt mycket bättre på att pista än svenskar.
* Att köra Sella Ronda känns mest som en bucketlist-grej (but why?) och som någon ovan nämnde så kan det bli rätt trångt. En mindre bra åkare ska också ha klart för sig att om man kör Sella grönt och efter en tredjedel eller så inser att man inte orkar/hinner hela vägen så blir det inte roligt när man får vända om.
* Om du inte orkar/hinner hela vägen bort till Marmolata är området kring Arabba rätt trevligt och bjuder på en fin utsikt över bl.a. Marmolada från utkikspunkten Arabba / Monte Vesco.
* Området är så stort att pistkartan man får är i stort sett oanvändbar.
* Ha koll på liftarnas nummer när du åker upp för numret står inte där uppe. Helt idiotiskt.
* Skyltningen av pisterna är väl sådär...
Min vän som varit där fler gånger sa också att Ski Patrol jagade fatt på honom när han körde offpist, så grundregeln för sådant verkar vara no-no. Huruvida det är ett problem för dig eller inte får vara osagt.