IT/Utvecklar-konferenser nära alperna?

Tack för info, verkar vara i Munchen om jag förstått det rätt? Lite dumt att den pågår just nu bara... Vi får åka vart vi vill inom budget så då var tanken att man kunde slå två flugor i en smäll och åka lite skidor också :)

Japp. Och den var online i år tror jag :-(. Men nästa år kanske. Borde ju finnas nåt i Schweiz också.

Japp. Och den var online i år tror jag :-(. Men nästa år kanske. Borde ju finnas nåt i Schweiz också.
Ja antingen är jag dålig på att googla eller så är utbudet sparsamt alltså. :unsure: Men typ Innsbruck, Zurich, Lausanne borde ju ha nåt. Davos såklart men inte riktigt rätt branch.

Har tidigare försökt hitta något liknande här i Innsbruck, men det enda jag hittade då var en väldigt begränsad konferens under en eftermiddag i september (från förra året https://www.acp.at/it-conference-2022). Inte något direkt utvecklarfokus heller.
Ja den där snurrade jag in på också. Borde finnas nåt bättre alltså. Denna (https://thisnextthing.com/) hittade jag, sjukt oklart vad och vart det är, men i Schweiz iaf. Dock lite fel årstid. Får väl hojja lite istället isf...

Då var nästan allt det praktiska löst förutom boende. Dornbirn (som konferensen är i) ser ut att ligga nära till Lech/Zürs, St Anton, Damüls bl annat.

@PisteCarver brukar ju skriva i diverse trådar att det är både billigare (halvpension för 100-200€/natt/2personer om jag inte minns fel) och bättre i alperna än svenska fjällen, men 3 nätter i närheten av de där orterna går ju på från 20 000kr och uppåt för ett simpelt dubbelrum. Det kommer vi inte få igenom på firman. Vem har rätt och vem har fel? :unsure:

PS. I Sälen får man för samma datum och peng en fin lägenhet för 14 personer. I Åre hittar jag inte ens något boende för de pengarna ;)

1675947111491.png

Då var nästan allt det praktiska löst förutom boende. Dornbirn (som konferensen är i) ser ut att ligga nära till Lech/Zürs, St Anton, Damüls bl annat.

@PisteCarver brukar ju skriva i diverse trådar att det är både billigare (halvpension för 100-200€/natt/2personer om jag inte minns fel) och bättre i alperna än svenska fjällen, men 3 nätter i närheten av de där orterna går ju på från 20 000kr och uppåt för ett simpelt dubbelrum. Det kommer vi inte få igenom på firman. Vem har rätt och vem har fel? :unsure:

PS. I Sälen får man för samma datum och peng en fin lägenhet för 14 personer. I Åre hittar jag inte ens något boende för de pengarna ;)

Visa bilaga 22918
Fel nr 1: Du letar hotell på Booking.com i stället för på respektive orts turistsida.
Fel nr 2: Måste du bo på fem-stjärnig lyx?
I övrigt så är Arlberg/Montafon dyrare än genomsnittet i Österrike, delvis pga närhet till Schweiz.

Under Fasching (HÖG-säsong) vecka 8 kommer jag att bo på en trevlig skidort i hörnet av Österrike-Schweiz-Italien i ett mycket fint 40 m2 rum inkl. frukostbuffé och 4-rätters middag för € 91-/dag.
1675948785448.png

EDIT:
Det är Faschingvecka när du ska dit och det mesta är fullbokat nu.
MEN, jag hittade ett mycket mycket fint 4* Superior Hotel i Schruns/Montafon för € 183-/dag/person i dubbelrum den 23-26 feb.
Priset är med 3/4 pension inkl. frukostbuffé, eftermiddagsmål och 6-rätters gourmet meny på kvällen. Det hittar du jädrar i mig inte bland stugorna i Sälen.
Stort fint skidområde och nära från Dornbirn med Autobahn nästan ända fram.
Skicka PM om du är intresserad.
1675950595440.png

1675951663585.png

Senast ändrad:
Fel nr 1: Du letar hotell på Booking.com i stället för på respektive orts turistsida.
Fel nr 2: Måste du bo på fem-stjärnig lyx?
I övrigt så är Arlberg/Montafon dyrare än genomsnittet i Österrike, delvis pga närhet till Schweiz.

Under Fasching (HÖG-säsong) vecka 8 kommer jag att bo på en trevlig skidort i hörnet av Österrike-Schweiz-Italien i ett mycket fint 40 m2 rum inkl. frukostbuffé och 4-rätters middag för € 91-/dag.
Visa bilaga 22919

EDIT:
Det är Faschingvecka när du ska dit och det mesta är fullbokat nu.
MEN, jag hittade ett mycket mycket fint 4* Superior Hotel i Schruns/Montafon för € 183-/dag/person i dubbelrum den 23-26 feb.
Priset är med 3/4 pension inkl. frukostbuffé, eftermiddagsmål och 6-rätters gourmet meny på kvällen. Det hittar du jädrar i mig inte bland stugorna i Sälen.
Stort fint skidområde och nära från Dornbirn med Autobahn nästan ända fram.
Skicka PM om du är intresserad.
Visa bilaga 22920
Visa bilaga 22921
Haha misstänkte att det var jag som gjorde fel. 😅 Men ja som du säger, lite tätt inpå såklart, "fel vecka" och närheten till Schweiz lär ju göra sitt såklart. Jag kan bo i en ladugård om det skulle vara så men det var dessa hotell och priser som dök upp på booking.com. Men ja, har en del att lära m.a.o.

Tusen tack för info, tänkte att det skulle löna sig att tagga dig 🙏

Då var det bokat och klart, stort tack för input folkens! Hittade boende i Schruns så det blir 2-3 dagars åkning i Silvretta-Montafon. Eventuellt får vi snö de dagarna (dock osäker prognos). Någon som har tips på kul skogsåkning? Enligt 10+ år gamla inlägg här på Freeride verkar det som att det är förbjudet att åka i de flesta skogsområden i området och att det åker runt skidpoliser som haffar en... Nån som vet om det stämmer fortfarande? 😅

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp