Montage av bindning

Montage av bindning
Hej hej! Är det någon som har erfarenhet av vart på skidorna bindningen bäst monteras?
(Är i gång och ska köpa skidor från Tyskland och de har lite olika alternativ)
Bland annat så finns
”Ski touring standard”
Park & pipe standard
Allround standard
Freeride standard

Vilken ska man välja då? Antar att det är om bindningen är monterad bakom eller framför alternativt mitt över skidans mittmarkering.

Tacksam för svar!

Mvh Johan

Montage av bindning
Kör allround. Jag övertygar att du är nöjd med den placeringen oavsett vilken skida du ska ha, för du har inga större krav - eller kunskap av skidan. Skulle skidan kännas långsamt i pisten så flyttar du tillbaka bindningarna lite, eller om du vill vicka på rumpan lite mer än dina polare, flyttar du fram paketet då.

Senast ändrad:
Montage av bindning
Och varför ska DE veta bättre då? Ofta är de som monterar med i dessa forum. Hur som helst, detta är ingen raketforskning och att våga prova sig fram är oftast det bästa sättet och bli bättre oavsett i sin sak man utövar.
Jag svarade på frågan om vilka av deras val som motsvarar "recommended/strecket på skidan", då tycker jag det är lämpligt att fråga dom som monterar, eller?

Montage av bindning
Jag svarade på frågan om vilka av deras val som motsvarar "recommended/strecket på skidan", då tycker jag det är lämpligt att fråga dom som monterar, eller?
Absolut. Men om de som monterar frågar dig hur du åker? Det kan väl inte en som håller en borrmaskin och en skruvdragare veta något om? Eller tänker jag fel här?

Montage av bindning
Absolut. Men om de som monterar frågar dig hur du åker? Det kan väl inte en som håller en borrmaskin och en skruvdragare veta något om? Eller tänker jag fel här?
Men det var inte det jag svarade på, suck! Frågan jag kommenterade var vilken av
”Ski touring standard”
Park & pipe standard
Allround standard
Freeride standard"
som motsvarar strecket på skidorna.

Montage av bindning
Stora frågan är varför de listar alla dessa alternativ. För 99% av kunderna enklare att bara montera på tillverkarens linje. Övriga 1% där skidan har flera markeringar eller kunden är över genomsnittet intresserad kan man väl sköta med kommentarfält eller liknande?

Montage av bindning
Men det var inte det jag svarade på, suck! Frågan jag kommenterade var vilken av
”Ski touring standard”
Park & pipe standard
Allround standard
Freeride standard"
som motsvarar strecket på skidorna.
Då svarade jag på den stora frågan. Sucka får du göra hur mycket du vill, men du som köper skidor och bindningar har helt öppet att fråga en åsikt någon jävlaannanstans än hos någon ÅF på prylarna.

Tillbaka
Topp