sagala
Medlem
Säsonga med skistar (Åre)
Hej! jag har tänkt söka jobb i Åre nu när dom öppnar ansökningarna. Jag vill veta exakt allt så om någon här har säsongat där med skistar är jag väldigt nyfiken att höra eran upplevelse, om det var värt det osv.
(mest nyfiken på lönen, boende samt hur många procent man jobbar)
övriga saker jag funderar över:
- rekryteringsprocessen:
svårt att få jobb? gruppintervjuer?
dumt att söka flera av jobben?
- boende:
lätt att få personalboende med skistar? vad är hyran isåfall?
- lönen:
vad tjänar man i timmen? förstår att det kanske är olika beroende på arbetsuppgifter men undrar på ett ungefär.
- arbetstider:
vilka tider jobbar man som tex liftvärd, stugservice osv?
får man ett schema på 100% eller kan de hända att man få ett på typ 75% eller bara på 50% osv?
- fest:
mycket droger?
är det alltid så bra drag som man fått höra om?
förstår att man får veta mycket av detta om man kommer vidare i rekryteringsprocessen men jag gillar att ha koll på saker i förväg och är så himla taggad på detta kan inte sluta tänka på det!
Jag vill ha alla tips jag kan få!
/ Saga
(mest nyfiken på lönen, boende samt hur många procent man jobbar)
övriga saker jag funderar över:
- rekryteringsprocessen:
svårt att få jobb? gruppintervjuer?
dumt att söka flera av jobben?
- boende:
lätt att få personalboende med skistar? vad är hyran isåfall?
- lönen:
vad tjänar man i timmen? förstår att det kanske är olika beroende på arbetsuppgifter men undrar på ett ungefär.
- arbetstider:
vilka tider jobbar man som tex liftvärd, stugservice osv?
får man ett schema på 100% eller kan de hända att man få ett på typ 75% eller bara på 50% osv?
- fest:
mycket droger?
är det alltid så bra drag som man fått höra om?
förstår att man får veta mycket av detta om man kommer vidare i rekryteringsprocessen men jag gillar att ha koll på saker i förväg och är så himla taggad på detta kan inte sluta tänka på det!
Jag vill ha alla tips jag kan få!
/ Saga