Liftkort Schweiz flera orter

Frida1

Medlem
Hejsan!
Jag kommer åka ner och jobba i Schweiz från 8e januari - 8 juli och funderar på att köpa ett liftkort som täcker flera orter. Är det någon som har tips? Gärna där Engelberg är inkluderat, men gärna även mindre orter som är lite lugnare. Finns det även kort som inkluderar downhill på sommaren vore det ju toppen.

Jag kommer bo i Baden utanför Zurich och har en liten camper van som jag tänkt åka runt med på helger och semester. :D

Välkommen i Schweiz. Bästa tipset om Engelberg ska ingå är Schnepass Zentralschweiz. Där ingår även Andermatt, Melchsee-Frutt, Hasliberg samt ett antal mindre ställen. Finns även ett helårskort där cykel verkar ingå på några orter.

Välkommen i Schweiz. Bästa tipset om Engelberg ska ingå är Schnepass Zentralschweiz. Där ingår även Andermatt, Melchsee-Frutt, Hasliberg samt ett antal mindre ställen. Finns även ett helårskort där cykel verkar ingå på några orter.

Tusen tack, ser så mycket fram emot detta! Jobbar och bor du också i Schweiz? Tack för svaret!! :D Försökte köra google translate på hemsidan, men om jag förstår det rätt ingår liftkort i Engelbergs bikepark på sommaren? :D Låter ju toppenbra!!

Jag bor och jobbar, som man kan ana, i Luzern. Så är ofta i Engelberg på vintern, eller snarare på Titlis då.
Ser ut som att cykel ingår där, tänk på att säsongen på deras downhill nog inte startar förrän tidigast i mitten av juni pga snön och underhåll på liftarna.

Vad roligt att höra! :D Tack, jag tänka på det! Jag kommer nog vara i Schweiz hela sommaren, för när mitt uppdrag slutar 8 juli kommer jag ta ut några veckor semester för att cykla. :D

Tillbaka
Topp