Destination med korta liftköer

• Trådstartare Trådstartare Arn
  • Start datum Start datum
Jag upptäckte en till fallhöjdsfuskare idag: Jäckvik uppger 310 höjdmeter men enligt fjällkartan går liften ca 360 fhm!. (Freeride uppger 375m)

om kartan inte stämmer med verkligheten; vem ska man lita på..?
De är alltså blygsamma i underkant?
Kartan anger 360m men de själva anger bara 310m?:unsure:
Då tycker jag att de kan dela med sig några fhm till de fuskande stackarna i Ramundberget, som egentligen inte har mycket mer fhm än Smålands Saalbach (Hestra)….:ROFLMAO:

Jag upptäckte en till fallhöjdsfuskare idag: Jäckvik uppger 310 höjdmeter men enligt fjällkartan går liften ca 360 fhm!. (Freeride uppger 375m)

om kartan inte stämmer med verkligheten; vem ska man lita på..?

Det går ju åt rätt håll åtminstone… Med samma metod så skulle den nybebyggda kullen i Branäs uppge negativ fallhöjd.

This week touring in Norrbotten.
Next week in....?
Cheaters be aware!😨
The season hasn't even started yet....
1694711973024.png

Finns det någon större skidort i Sverige med relativt korta liftköer?

Ska ev åka i påsk så korta liftköer är viktigt

Var i Branäs över nyår. Förfärligt. 20 min på knappkiftar i barnbacken. 1 timme på gondolen...sista resan dit

Var i Stöten förra veckan. Måndag-torsdag helt fantastiskt, fredag till lördag upp till 5 min i kö i populära liftar men hanterligt. Dock långt ifrån fullbokat så betydligt längre kö kan det bli.

Hur är kläppen? Hundfjället/tandpdalen? Var har ni upplevt minst köer?
Samma gäller alla orter under sportlov å påsk i mellan sverige.

Vi undviker fjällen under loven. Vi brukar åka till Branäs veckan innan påsk eller veckan efter. Då är det helt jäkla dött där. 4 dagar räcker mer än väl med familjen. Sen har alla åkt mer än de ville 😅

Påsk är svårt om du inte siktar längre upp. Kanske är i Lappland du finner lugn och ro?! Hemavan är fint senare på säsongen!

Skippa Skistar och de andra massturist-anläggningarna så kommer du inte se röken av några köer.

Exempelvis är de 15 skidanläggningarna som ingår i Scandinavian Skipass köfria, även v9
Ja, varför åker man till Branäs i stället för Norefjell?:rolleyes:
Nintendo lekland vs. riktiga skidbackar inkl. lättillgänglig offpistterräng.

Tillbaka
Topp