Sprutgjutna pjäx inneskor

Hej, jag tänkte bara kolla om det är någon som vet vart man kan köpa själva skummet till en sprut-innersko då jag har själva inneskon men inget skum för att gjuta dom.

Tack på förhand

Vilket fabrikat är det du har på innerskon? Det är inte alltid samma storlek eller gänga på de olika fabrikatens flaskor och korkar (med rör). I regel följer skum och härdare med innerkorna så det kan säkert bli lite lurigt att som slutkonsument finna men kanske inte omöjligt.

Vilket fabrikat är det du har på innerskon? Det är inte alltid samma storlek eller gänga på de olika fabrikatens flaskor och korkar (med rör). I regel följer skum och härdare med innerkorna så det kan säkert bli lite lurigt att som slutkonsument finna men kanske inte omöjligt.
tror dom är från sidas men inte helt säker har dom på jobbet och fick med skummet men det har torkat ut då vi fick några tester som va påväg ut ur sortumentet. men får nog kolla exat vad det är för märke imorgon då!

tror dom är från sidas men inte helt säker har dom på jobbet och fick med skummet men det har torkat ut då vi fick några tester som va påväg ut ur sortumentet. men får nog kolla exat vad det är för märke imorgon då!
Har det kristalliserat sig? Kan gå att lösa upp med ett varmvattensbad i så fall. Jag ger inga som helst garantier för att det fungerar bra däremot.

Om det är Sidas så hade jag hört mig för med Scantrade (svensk dist) om de hade något du kunde få köpa.

Har det kristalliserat sig? Kan gå att lösa upp med ett varmvattensbad i så fall. Jag ger inga som helst garantier för att det fungerar bra däremot.

Om det är Sidas så hade jag hört mig för med Scantrade (svensk dist) om de hade något du kunde få köpa.
aa precis det ska jag testa då! och testa höra av mig till dom och se om jag kan få tag på något! tack så mycket :)

Använd inte härdare som är för gammal (kristalliserat).
Kolla att det är slangar fram på innerskorna som kan släppa ut övertrycket.
Jag provade att trycka ett par Boot Doc utan slangar fram med detta skummet.
Det gick käpprätt åt h….e, det blev så hårt tryck att skummet trycktes ut genom sömmarna.
Tror jag gav 350:- för satsen.
Chansa INTE med gammal härdare!
Lycka till C

Det gick käpprätt åt h….e, det blev så hårt tryck att skummet trycktes ut genom sömmarna.
Lycka till C
okej, vart var det du hade köpt skummet ifrån?

Lycka till C
Det går ju alltid glädjas över att det var i sömmarna det trycktes ut och inte från en trycksatt flaska :)

Sen att mina fötter krympte en 1/2 storlek av trycket det är en annan femma.😩
Fy satan vad ont det gjorde när det var maxtryck🥵
Som tur var hade jag inte betalat något för sprutlinern, därför gjorde vi en chansning.
Så nu sitter det en vanlig Sidas liner i.

Snödjup

Tillbaka
Topp