Innesulor i Salomon pjäxor

Frasse12

Medlem
Hej
Som första bilden visar: Skal, innersko, mörk sula, ljus sula.
Skulle någon viljan förklara var den mörka respektive ljusa sulan ska ligga någonstans?
Någon av sulorna BÖR vara till för att kunna anpassa storleken i innerskon.
Det som ställer till det är att jag får för mig att den tunna platta ljusa sulan ska vara längst ner i skalet, alltså under innerskon
20231213105555-98.128.167.212.jpg
20231213105624-98.128.167.212.jpg

Läste fel först. Ja, nu började jag också undra.
Men det måste vara den vita sulan i innerskon. Syns bäst på bild 4.

Det beror på hur stor den är.

En volymreducerare som är lika stor som innersulan läggs under innersulan inne i innerskon.
En dito som är ungefär lika stor som botten på innerskon läggs under innerskon dvs i skalet.
Den sistnämnda föredras av de flesta eftersom foten då inte flyttar sig i innerskon vilket gör att den inåkta passformen påverkas mindre (även om förflyttningen i skalet påverar en del såklart).

Lägger du i en för liten sula eller volymreducerare under i skalet under innerskon kommer den förmodligen att flytta på sig direkt när du trycker i innnerskon. Och lyckas du att få i dojjan utan att göra det kan den också flytta sig efterhand när du åker och lägga sig på ena sidan tex vilket känns konstigt.

Hvis jeg ikke tar feil er den hvite er hard og den mørke myk. Da er den hvite den som skal redusere volum, og den svarte vil mange si du burde kaste og kjøpe noe bedre :).
Atomic leverer også den samme hvite volumreduserende sålen med sine pjx

Det beror på hur stor den är.

En volymreducerare som är lika stor som innersulan läggs under innersulan inne i innerskon.
En dito som är ungefär lika stor som botten på innerskon läggs under innerskon dvs i skalet.
Den sistnämnda föredras av de flesta eftersom foten då inte flyttar sig i innerskon vilket gör att den inåkta passformen påverkas mindre (även om förflyttningen i skalet påverar en del såklart).

Lägger du i en för liten sula eller volymreducerare under i skalet under innerskon kommer den förmodligen att flytta på sig direkt när du trycker i innnerskon. Och lyckas du att få i dojjan utan att göra det kan den också flytta sig efterhand när du åker och lägga sig på ena sidan tex vilket känns konstigt.
Hej!
Jag har kommit fram till att jag behöver en volymreducerare. Har testat med en extra sula mellan innersula och innersko men det blev för mycket. Nu vill jag testa en sån att ha mellan skal och innersko.
Var hittar men en volymreducerare? Vet ej om mina googleskills är kass men det blir dåligt med träffar.
Finns det kanske nån smart DIY grej? Tunn skärbräda från IKEA? :unsure:
Tacksam för hjälp! 🙏

En bit linoleum matta finns i 2, 2,5 och 3,2 mm.
Skär till så den passar i skalet. Hala sidan upp då glider innerskon in .
Blir det för tajt i tåboxen slipa av det som behövs.

Tillbaka
Topp