Bästa butiken för köp utav pjäxor med bootfitting i hela Sverige?

erdna

Medlem
Vilken är den bästa butiken för köp utav pjäxor och bootfitting i hela Sverige?
Bor själv i Stockholm och köpte senast pjäxor på AG som jag varit halvt besviken på(kan mycket väl vart mitt fel då jag kan vara dålig på förklara men tror de pjäxorna är för stora för mig...), men vilken är den bästa butiken i hela Sverige på pjäxor är frågan?!

Var ska du åka skidor nästa gång? Oddsen att det ska bli bra är större om man kan provåka och sedan direkt justera på den ort man köpt pjäxan.

Smaken är väl som baken men Johan och Johan i Vemdalen har inte gjort mig besviken vid senaste tre pjäxköpen, då jobbade de iof på Skixxxr (ordet man inte vågar skriva här), nu är de väl på lokala konkurrenten Vemdalen Skishop
Alltid bra att kunna utvärdera/modifiera på plats

Var ska du åka skidor nästa gång? Oddsen att det ska bli bra är större om man kan provåka och sedan direkt justera på den ort man köpt pjäxan.
Blir Idre inom kort och sedan Åre i mars.

Utan tvekan Åre Skidsport!
Duger det åt div. WC åkare, OS och Vm medaljörer så funkar det för mig!
Jag är ju nästan på den nivån, eller hur 🙄
Kanske blir en sväng förbi Åre skidsport då när man åker till Åre om man fortfarande känner sig besviken efter Idre resan då har man kört cirkus 17 skiddagar i de nuvarande pjäxorna.

Väldigt nöjd med jobbet Vemdalen Ski Shop gjorde för mig. Och det var tydligt att de kunde pjäxor. Var där två omgångar förra året.

Skulle adrig åkt dit om de inte var de enda i Sverige som sålde Zipfit dock.

Väldigt nöjd med jobbet Vemdalen Ski Shop gjorde för mig. Och det var tydligt att de kunde pjäxor. Var där två omgångar förra året.

Fast de är ju inte de enda? Skistore säljer de oxå?

I så fall är de inte officiella återförsäljare. För de finns inte på zipfits sida.
De flesta tillverkare är oerhört långsamma på att uppdatera sina sidor med vilka som är återförsäljare. Inte ovanligt att det tar många år innan någon kommer på att butiker ska läggas till eller tas bort.

I så fall är de inte officiella återförsäljare. För de finns inte på zipfits sida.
Ingen aning vad som finns på Zipfits hemsida.Fast de är förmodligen officiella försäljare med tanke på hur stora de är. Vet bara att i Skistore så har de Zipfit. (Överväger dessa i mina nya pjäxor nämligen)

Får man slänga in en fråga, hur upplever du innerskon och vad gick den på?

Får man slänga in en fråga, hur upplever du innerskon och vad gick den på?
Jag är väldigt nöjd. Men du vill göra den någonstans du har möjlighet att åka förbi åtminstone en gång någon vecka efter köp. För det tar lite tid innan den tar form och jag var tvungen att skjuta in massa mer material efter tre veckors åkning.

Innerskon är varm, sitter bra i hälen och har allt jag vill ha. Den var lite dyrare än formsprutad, men tanken är ju att man ska kunna låta den leva några skal.

Men den faktiska livslängden är ännu inget jag kan uttala mig om.

En annan stor fördel över formsprutad är att den inte blir så styv, snarare att flexen i min pjäxa blev aningen mjukare efter byte från retail-linern till zipfit.

Strax under fem tror jag att jag betalade.

Tillbaka
Topp