För mycket overhang?

luksar

Medlem
För mycket overhang?
Hej, nyss köpt ny bräda men är rädd att den är för smal. Det är en capita mercury 159 och jag har storlek 43,5 boots. Enligt capitas hemsida ska det vara ok men tycker själv att det ser ut som att tårna hänger över lite väl mycket. Lite över 2cm. Jag har monterat bindningarna så långt bak det går. Kommer jag fortfarande kunna carva ordentligt? Ska jag försöka returnera?
image.jpg

För mycket overhang?
Hej, nyss köpt ny bräda men är rädd att den är för smal. Det är en capita mercury 159 och jag har storlek 43,5 boots. Enligt capitas hemsida ska det vara ok men tycker själv att det ser ut som att tårna hänger över lite väl mycket. Lite över 2cm. Jag har monterat bindningarna så långt bak det går. Kommer jag fortfarande kunna carva ordentligt? Ska jag försöka returnera?Visa bilaga 29876
Hur ser det ut vid hälen? För min smak är det där för mycket. Men man åker ju olika.

För mycket overhang?
Vad har du för vinklar på bindningarna?

Vad det ser ut som skulle du kunna flytta bak bindningarna ett hack i discen iaf. som du har de är monterade enl bild

Bilagor

• Skärmavbild 2024-01-31 kl. 22.30.54.png
    Skärmavbild 2024-01-31 kl. 22.30.54.png
    30 KB · Besök: 88
För mycket overhang?
Lyckades tjäna någon millimeter genom att vända disken 180 grader, men annars så finns det inte jättemycket att justera på stepon discen. Såhär ser det ut nu. Jag kör med +15 -3 och den jag visat är den med +15
image.jpg
image.jpg
image.jpg

För mycket overhang?
Inge konstigt att köra wide om man gillar carving. Jag kör själv med wide bräda med mina 39or. Kan inte gå under 26 i midja. Men man åker ju olika. Har kompisar som aldrig skulle titta på en bräda som är över 25 i midja.
Tycker du att det blir någon markant skillnad i hur snabb brädan blir edge to edge när man kör wide? Jag är inte helt insnöad på enbart carving men tänker att jag gärna vill ha möjligheten. Hur mycket offrar jag om jag väljer en wide?

För mycket overhang?
Midjan på brädan är ju 25.9 och 160W är 26.5 så ingen jätteskillnad direkt heller. Jag skulle inte vara orolig så som bindningen är monterad nu såvida du inte siktar på djupa euro carves ^_^

Med det sagt så gillar jag också breda brädor bäst fast jag bara har 41:or :)

För mycket overhang?
Tycker du att det blir någon markant skillnad i hur snabb brädan blir edge to edge när man kör wide? Jag är inte helt insnöad på enbart carving men tänker att jag gärna vill ha möjligheten. Hur mycket offrar jag om jag väljer en wide?
Visst blir det lite knöligare men man vänjer sig ganska snabbt. Jag kör inte heller bara carving men när jag gör det vill man ju ha möjlighet att kunna ligga ordentligt på kanten utan att behöva byta bräda. Kör mest park eller i skogen när snön är bra. Med det sagt hade jag nog kört på 160w men jag har ju aldrig sett dig åka så svårt att avgöra =)

Snödjup

Tillbaka
Topp