Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Undrar hur man kan köpa fel skidor när man beställer ett par Stöckli för närmare 20kkr.
Snarare ”jag har lagt upp en bild och skyller på ”felköp” för att lura någon stackare”
Var ett par år sedan en bluffmakare sålde Laser AX till förmånligt pris pga nån skada vederbörande ådragit sig.
Jag vill påstå att det inte lör finnas någon som ”felköper” ett par Stöckli skidor. Speciellt inte om man lägger upp en annons som helt ny medlem.

Kan ju iofs vara någon som tänkt "ju dyrare desto bättre" och sedan upptäckt att skidorna tog kommandot och åkte iväg med honom istället för tvärtom. Om du frågar i butikerna i alperna finns det ett visst klientel som kommer in varje år och köper en helt ny komplett uppsättning av det dyraste som finns i butiken. Vilket förstås inte alltid ger ett helt lyckat resultat (förutom rent estetiskt om man vill se ut som en blandning av killarna i Daft Punk och Liberace).

Edit: Därmed inget ont sagt om Stöckli ;)

Senast ändrad:
Kan ju iofs vara någon som tänkt "ju dyrare desto bättre" och sedan upptäckt att skidorna tog kommandot och åkte iväg med honom istället för tvärtom. Om du frågar i butikerna i alperna finns det ett visst klientel som kommer in varje år och köper en helt ny komplett uppsättning av det dyraste som finns i butiken. Vilket förstås inte alltid ger ett helt lyckat resultat (förutom rent estetiskt om man vill se ut som en blandning av killarna i Daft Punk och Liberace).

Edit: Därmed inget ont sagt om Stöckli ;)
Kanske borde handlat ett par AX istället!

Det är annars en större fråga. Får folk sålt sina skidor begagnat med sån liten prisdifferens? Kan inte se den ekonomiska vinsten beggat längre jämfört med att köpa på rea. Om man då inte vill ha 10 år gamla lagg.

Det är annars en större fråga. Får folk sålt sina skidor begagnat med sån liten prisdifferens? Kan inte se den ekonomiska vinsten beggat längre jämfört med att köpa på rea. Om man då inte vill ha 10 år gamla lagg.
Detta borde de göra en artikel om. E faktiskt intresserad. Sen ser jag ju inte problem att köpa gamla lagg så länge de är prisatta som gamla lagg

Att köpa begagnat är i sig en win win, du får ett par skidor till ett billigare pris, med mindre miljöpåverkan och pengarna går till en individ istället för ett stort företag.

Men självklart ska varan ha ett rimligt pris, och det är inte 5000kr för en skida som knappt har utrymme för en till montering. Och absolut inte en montering där man vill ha den

Hej! Vad är rimligt att ta betalt för dessa Black Crows Camox med shift, köpta i april 2022 med sammanlagt 10 skiddagar under bältet? De har varit borrade för ett par Marker Griffon tidigare. Mycket av det vita böset på topsheeten är vallarester.
IMG_8193.jpeg

Bilagor

• IMG_8192.jpeg
    IMG_8192.jpeg
    730.8 KB · Besök: 100
  • IMG_8191.jpeg
    IMG_8191.jpeg
    769.1 KB · Besök: 110
Hej! Vad är rimligt att ta betalt för dessa Black Crows Camox med shift, köpta i april 2022 med sammanlagt 10 skiddagar under bältet? De har varit borrade för ett par Marker Griffon tidigare. Mycket av det vita böset på topsheeten är vallarester.Visa bilaga 30338

Max tretusen. Skicka PM till mig genast. ;)

Är inte ett rimligt riktvärde gällande pris typ 40 % avdrag från föregående år så att säga :) 10000 > 6000 > 3600 osv….

Jo det är troligt att det går å få någon 1000lapp till
Men min värdering var endå högst 👍
Men som sagts tidigare
En vara är aldrig värd mer än vad någon är beredd att betala
Mitt pris är tänkt på va du kan få för sakerna löst.
Bindningen 3-3500, skida 2-2500, hudar 1-1500

Hej! Vad är rimligt att ta betalt för dessa Black Crows Camox med shift, köpta i april 2022 med sammanlagt 10 skiddagar under bältet? De har varit borrade för ett par Marker Griffon tidigare. Mycket av det vita böset på topsheeten är vallarester.Visa bilaga 30338
En snabb "googling" hittar Camox+ Shift för 859€. Så mer än 5000kr skulle iaf inte jag betala.

Med tanke på vad diverse tyska sidor skeppar skidor för upplever jag generellt att det allt som som oftast är fantasipriser på "Köp & Sälj".

Senast ändrad:
Googlade bara, lägsta priset var Shift 10 så klart. Tänkte inte på att det finns två versioner. Men runt €280 ser jag för 13 också.

Shift kan vara svårsålt i butik, nu när man vet att en ny version kommer snart?
De branschfolk som jag pratat med var tveksamma till att 2.0 var så mycket bättre. De hävdar att problemet med tjuvsläpp var på äldre shift. Däremot gillade de färgen (om jag mins rätt så var det lila). Beställde precis en skida med gamla shift som kommer i morgon. Hoppas den kommer funka för mig. Om inte kanske hålbilden är samma på 2.0.

De branschfolk som jag pratat med var tveksamma till att 2.0 var så mycket bättre. De hävdar att problemet med tjuvsläpp var på äldre shift. Däremot gillade de färgen (om jag mins rätt så var det lila). Beställde precis en skida med gamla shift som kommer i morgon. Hoppas den kommer funka för mig. Om inte kanske hålbilden är samma på 2.0.
Branschfolk? Är det de försäljare som sålt på dig den gamla versionen som åsyftas då? 🤔

Branschfolk? Är det de försäljare som sålt på dig den gamla versionen som åsyftas då? 🤔
Du kanske har rätt i att i alla fall ena hade förhoppningar om att sälja men tror inte det. Vill inte outa butiken som sa att uppgraderingen var marginell. De hade fått en demonstration av Salomon och det de sa var att uppgraderingen var en förbättring för montörer men inte användare. Han menade dock att problemet med tjuvsläpp var tidigare modeller. Andra källan var en montör på en skidverkstad i Åre.

Jag är egentligen av åsikten att man har väl rätt att sätta vilket pris man vill och så är det upp till köparen om man vill betala det priset.
Men dessa kan väl inte vara värda mer än nån femhundring. Priset på bindningarna känns dock rimligt.

Jag är egentligen av åsikten att man har väl rätt att sätta vilket pris man vill och så är det upp till köparen om man vill betala det priset.
Men dessa kan väl inte vara värda mer än nån femhundring. Priset på bindningarna känns dock rimligt.
2000 spänn för en schweizerost.”fina i belaget” de e nog insidan som räknas på domdär🤔

Man kanske ska slänga in litet positiva exempel här emellanåt... även om det finns en annan tråd för det. Låga beg.-priser som håller snurr på utbytet tycker jag är en mycket bra princip. Som jag tillämpar själv - och inte bara vid köp ;)
Ni som kan, visst är detta en ok deal för rätt köpare?

Man kanske ska slänga in litet positiva exempel här emellanåt... även om det finns en annan tråd för det. Låga beg.-priser som håller snurr på utbytet tycker jag är en mycket bra princip. Som jag tillämpar själv - och inte bara vid köp ;)
Ni som kan, visst är detta en ok deal för rätt köpare?

Legendarisk skida inkl hudar!
Just shut up and take my money sir..

Man får passa på och vara lite snabb ;) Slog till på ett par Jester 16 för 100 spänn :D
Ibland lönar det sig att vara snabb. Jag klickade hem en kökskran från Amazon under black friday för 300kr. Kort därefter hade de uppdaterat till det egentliga rea-priset 300€, billigt även det då den kostade det dubbla i handeln.
Nu går jag väldigt off topic här, men jag behövde ju en ny kran så jag är nöjd.🚰
Blev ju mer pengar över till skidåkning.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp