Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

2700 kr för ny kamera med garanti eller begagnad kamera med väska, det är frågan... Det är inte lätt att vara säljare när utvecklingen går snabbt.

Jag köpte en begagnad digitalkamera för mååånga år sedan. Fick med extra minneskort. Det roliga var bara att förra ägaren glömde radera minneskorten. Nu var det tyvärr/som tur var inga bilder olämpliga för andra men kul ändå att kolla folks semesterbilder och annat. Lätt värt några hundringar extra.
Köp så håller jag tummarna 😄

Jag köpte en begagnad digitalkamera för mååånga år sedan. Fick med extra minneskort. Det roliga var bara att förra ägaren glömde radera minneskorten. Nu var det tyvärr/som tur var inga bilder olämpliga för andra men kul ändå att kolla folks semesterbilder och annat. Lätt värt några hundringar extra.
Köp så håller jag tummarna 😄
då mannen var i moppeåldern köpte sin första dator, av en äldre dataintresserad släkting, fick han en som hade hårddisken fullproppad med porr ( detta var altså förra årtusendet på napster tidevarvet) Drömmen för en tonårskille

Senast ändrad:
2700 kr för ny kamera med garanti eller begagnad kamera med väska, det är frågan... Det är inte lätt att vara säljare när utvecklingen går snabbt.

Med ett batteri som kan vara sopslut om den legat orörd en längre tid. Såg den där igår också men var på för bra humör för att negga. Men va fan, friskt vågat hälften brunnet 😆

Liten bula vid transport.
1697314688954.png

Har ett par gamla K2 Domain parkskidor i 174 från 2015 som står och samlar damm i källaren sen jag lagt parkåkandet på hyllan sedan typ 2018/9.

Tänkte åka med dom till tippen egentligen, men kan man få nåt för begagnade parkskidor?

Sitter ett par Marker Griffon på, några semi-djupa revor i belaget, men inga core-shots. Stålkanterna behöver väl slipas lite men är hela.

Har ett par gamla K2 Domain parkskidor i 174 från 2015 som står och samlar damm i källaren sen jag lagt parkåkandet på hyllan sedan typ 2018/9.

Tänkte åka med dom till tippen egentligen, men kan man få nåt för begagnade parkskidor?

Sitter ett par Marker Griffon på, några semi-djupa revor i belaget, men inga core-shots. Stålkanterna behöver väl slipas lite men är hela.

Absolut finns det t ex massor med föräldrar som gärna skaffar ett par billiga parkskidor med liv i till sina tonåringar. Lägg ut dom för 200 kr plus avhämtning så har du gjort en god gärning på många sätt.

Rambindningar brukar väl gå för 1000 kronor plus minus någon hundralapp beroende på skick och modell.

Ska man betala så mycket kan man ju lika väl köpa nytt för 100 kronor mer så man har reklamationsrätt ifall man skulle råka knäcka en av dem.

Rambindningar brukar väl gå för 1000 kronor plus minus någon hundralapp beroende på skick och modell.

Ska man betala så mycket kan man ju lika väl köpa nytt för 100 kronor mer så man har reklamationsrätt ifall man skulle råka knäcka en av dem.
Haha! Ja jag har en sån liggande som jag haft ute för typ 1000:- utan framgång. Att då få mer än dubbla?

Shift för 2500?
Tja ett bra pris
Enda fördelen med rambindningen är väll att den går att gå med utan tecpjäxor.
Å sådana pjäxor finns ju fortfarande i omlopp

Jag sålde ett par Shift 13 nyligen för 2500;- såldes fortare än kvickt.
Min sista rambindning såldes för 500:- Det var ett par år sedan, kunde inte med att ta mer för den. Duke EPF.
Om ni ser mig igen på en rambindning, lova att ni hugger mig med staven👍

Jag sålde ett par Shift 13 nyligen för 2500;- såldes fortare än kvickt.
Min sista rambindning såldes för 500:- Det var ett par år sedan, kunde inte med att ta mer för den. Duke EPF.
Om ni ser mig igen på en rambindning, lova att ni hugger mig med staven👍
Ocker när man kan köpa nya för under 2000😉

Bilagor

• IMG_6387.png
    IMG_6387.png
    100.1 KB · Besök: 247
En fördel till med rambindning, dom ger starka ben
Och det brukar man ju säga är skidåkarens bästa vän
Då har jag en grym skida till dig. Dynastar legend pro 192cm med Diamir freeride på.
Mellan tummen och pekfingret ligger den på 39kg per skida.
Öppen för bud, gillar mandelkubb 😂

Då har jag en grym skida till dig. Dynastar legend pro 192cm med Diamir freeride på.
Mellan tummen och pekfingret ligger den på 39kg per skida.
Öppen för bud, gillar mandelkubb 😂
Låter som en märklig kombo. Smaskigt underdimensionerad bindning :) LP var väl dock ändå inte den mest brutala varianten? XXL var väl ännu värre

Låter som en märklig kombo. Smaskigt underdimensionerad bindning :) LP var väl dock ändå inte den mest brutala varianten? XXL var väl ännu värre
Freeride Pro om jag ska vara helt korrekt.
Den Kombon hade Abisko turist som uthyrningsskida för många år sedan. Sen sålde dom ut dom, kostade mindre än tågresan upp. Som första tur setup var den fostrande.
Men skidan i sig älskar jag, slask, puder, pist eller uppkörda skistar vallar, den kör överallt.
XXL var snäppet värre på många sätt vill jag minnas.

Ja det här ser ut som ett bättre köp, att t ex komplettera med beg bindning för kanske 1000 kr. Men de verkar gå åt väldigt fort. (Edit: Nästan slut nu.)

Senast ändrad:
Man borde kanske inte... men litet roligt är det. Hade jag tänkt på det själv först så kanske Bengt Chetler dykt upp som ny användare här... :rolleyes:;) OK pris iofs.

Den fick mig att småskratta. Det roligaste vore om det verkligen var nån Bengt som satt i nån stuga och piratkopierade skidor.

Man borde kanske inte... men litet roligt är det. Hade jag tänkt på det själv först så kanske Bengt Chetler dykt upp som ny användare här... :rolleyes:;) OK pris iofs.

Antingen är det en felskrivning eller så är upphovsmannen vass på marknadsföring :unsure: Lutar åt det sistnämnda.

Kul "felskrivning" som man kan förutspå få lite uppmärksamhet samtidigt som det för 99% av alla på ett sånt här nördforum torde vara snudd på självklart vad det är som säljes.

Jag tror helt enkelt att vi blir trollade :cool: Kul hur som helst och man undrar ju om den där Bengan Chetler är kompis med Kjell Brel, upphovsman till "Under en filt i Madrid"? 😄

Völkl Diakon passar mindre bra i ett forum med namnet ”Vad i helvete”…

Senast ändrad:

Variation på ett tema, ladies & hängslemen, heeeeere's... Bent Shetler!

Jag borde kanske inte skoja om sånt, önskar att jag kunde skida lika bra som jag kan stava. :unsure::geek::cool:

Igår tänkte jag hur f*n kan hon ta det priset. Fast tvärtom hur det är i denna tråd men ville ändå visa att ibland är det åt andra hållet.
En Burton Chopper 130cm i väldigt fint skick med Burton freeride jr bindning för 200kr.
Och ja, hon hade ingen aning om vad hon sålde.

Tillbaka
Topp