Säsonga St Anton 24/25

PCuison

Medlem
Säsonga St Anton 24/25
Hej,
Jag och två polare har planerat att säsonga i St Anton i december tills slutet av skidsäsongen. Vår fråga är hur är skidorten, skidåkningen, afterski, vad ett boende kan kosta i månaden och vad för typ av jobb vi borde söka. Om ni har kontakter till boende i St Anton hade det hjälp oss mycket!

Säsonga St Anton 24/25
Hej,
Jag och två polare har planerat att säsonga i St Anton i december tills slutet av skidsäsongen. Vår fråga är hur är skidorten, skidåkningen, afterski, vad ett boende kan kosta i månaden och vad för typ av jobb vi borde söka. Om ni har kontakter till boende i St Anton hade det hjälp oss mycket!
Var där på säsong förra vintern. Älskar St Anton på alla vis.. skidorten och åkningen är bra.. afterski kommer du märka där men vi var mycket på KK, taps och mooser. Du kommer ha sjukt roligt och träffa vänner för livet. Jag jobbade inte och vi betalade 25k i månaden för vår lägenhet (2 pers) - men vi bodde väldigt bra och lyxigt jämfört med de flesta säsongarna. Jag är extrovert och har lätt för att hitta folk att hänga med så för mig funkade det fint att inte jobba men jag skulle rekommendera många att jobba just av anledningen att träffa folk. Många av de som inte jobbade hade svårt att hitta folk att hänga med och då blev det bara att de hängde med dom som de kände innan osv.

Många åker ner och bor på vandrarhemmet eller liknande till att börja med och söker jobb på plats. På väldigt många av jobben får man boende tillsammans med jobbet, och i vissa fall möjligheten att hyra. Du kan också kolla typ Google maps och maila alla restauranger, butiker osv i förväg och försöka hitta jobb så.

Säsonga St Anton 24/25
Var där på säsong förra vintern. Älskar St Anton på alla vis.. skidorten och åkningen är bra.. afterski kommer du märka där men vi var mycket på KK, taps och mooser. Du kommer ha sjukt roligt och träffa vänner för livet. Jag jobbade inte och vi betalade 25k i månaden för vår lägenhet (2 pers) - men vi bodde väldigt bra och lyxigt jämfört med de flesta säsongarna. Jag är extrovert och har lätt för att hitta folk att hänga med så för mig funkade det fint att inte jobba men jag skulle rekommendera många att jobba just av anledningen att träffa folk. Många av de som inte jobbade hade svårt att hitta folk att hänga med och då blev det bara att de hängde med dom som de kände innan osv.

Många åker ner och bor på vandrarhemmet eller liknande till att börja med och söker jobb på plats. På väldigt många av jobben får man boende tillsammans med jobbet, och i vissa fall möjligheten att hyra. Du kan också kolla typ Google maps och maila alla restauranger, butiker osv i förväg och försöka hitta jobb så.
Tack för infon!
Hur hyrde ni erat boende om du har någon kontakt kvar från när ni var där sist. Jag vill gärna vara ute tidigt så man har möjlighet att fixa ett bra boende innan det är försent.

Säsonga St Anton 24/25
Hej,
Hej, ni letar inte två att bo med? Vi är nämligen två tjejer som också planerar att åka ner men vill hitta 2-4 personer att bo med!

Säsonga St Anton 24/25
Jag är också riktigt sugen på att dra nästa vinter, men är tänker på jobb. Finns det några verksamheter där nere som ägs av svenskar? Tänker att det är lättare att få jobb då, och kanske boende genom jobb. Tänker ni andra knega på stenhårt under sommar och höst för att bara leva, eller satsar ni också på jobb där nere?

Säsonga St Anton 24/25
Jag är också riktigt sugen på att dra nästa vinter, men är tänker på jobb. Finns det några verksamheter där nere som ägs av svenskar? Tänker att det är lättare att få jobb då, och kanske boende genom jobb. Tänker ni andra knega på stenhårt under sommar och höst för att bara leva, eller satsar ni också på jobb där nere?
Vi planerar både att arbeta i sommar och höst men också en del där nere, skönt att komma hem utan att vara helt pank tänekr vi!

Säsonga St Anton 24/25

hej! Vi är två tjejer som letar boende i st. Anton nästa säsong och undrar om du har uppgifter till lägenheten som ni bodde i? Tyckte det lät väldigt bra. Sedan även om ni har några andra tips på boenden som ni rekommenderar? Isåfall skulle du kunna skicka till oss på insta dm så det blir lättare. @alice.nobelingbruhl eller @tea.zeeberg

Säsonga St Anton 24/25
Tjena vi vet inte hur vi kommer att göra men eftersom boende är så dyrt tror jag det hade varit bäst om man samlade ihop ett gäng och bokar ett stort boende.
Tja! Vi är två tjejer (och kanske två killar också) som också letar boende och jobb för fullt och bor gärna med andra för att spara pengar men också för det är kul! Vi båda var på säsong förra året men inte i just st Anton. Hör gärna av er om ni hittar något najs!
//Helena och Hilda

Säsonga St Anton 24/25
Hej alla!

Jag letar efter en ny roomie i St Anton. Jag har bra kontakt med en hotellägare mitt i centrala byn, bara ett stenkast från liften. Min nuvarande roomie ska göra lumpen, så jag behöver någon ny att dela boendet med.

Rummen kostar antingen 6000 euro eller 5000 euro per säsong/person beronde på vilket vi får. Chaleten erbjuder dessutom ett par timmars arbete per dag som t.ex. skottning 12 euro i timmen. De hjälper även till om man vill hitta ett jobb med fler timmar som t.ex resturang.

Hör gärna av dig om du är intresserad eller vill veta mer!

Säsonga St Anton 24/25
Jag fick svar från en hyresvärd jag fick mailadressen av st Antons turistcenter, och dom sa idag att dom vill att vi betalar in 50% av den totala kostnaden inom 14 dagar efter vi har bestämt oss för att hyra boendet. Är det något vanligt eller är det scam?? För vi snackar alltså om ca 160.000kr för en ”deposition” för en 6 personers lägenhet flera månader i förväg. Men förutom den detaljen verkar dom jätteseriösa och trevliga. Boendet heter Albona och dom har tydligen ett hotell/b&b också. Någon som känner till?

Säsonga St Anton 24/25
Jag fick svar från en hyresvärd jag fick mailadressen av st Antons turistcenter, och dom sa idag att dom vill att vi betalar in 50% av den totala kostnaden inom 14 dagar efter vi har bestämt oss för att hyra boendet. Är det något vanligt eller är det scam?? För vi snackar alltså om ca 160.000kr för en ”deposition” för en 6 personers lägenhet flera månader i förväg. Men förutom den detaljen verkar dom jätteseriösa och trevliga. Boendet heter Albona och dom har tydligen ett hotell/b&b också. Någon som känner till?
Jag och mina vänner har gjort en deposition på 50000 kr. Vi var väldigt fundersam i början men efter vi hade pratat med värden så kändes det bättre. Vi både kom överens att skriva på ett kontrakt om att det är vi som kommer att bo i boendet ect. Mitt tips är att ha en tydlig och öppen konversation mellan eran hyresvärd och vad som gäller och skaffa ett kontrakt för er egna säkerhet.

Säsonga St Anton 24/25
Jag och mina vänner har gjort en deposition på 50000 kr. Vi var väldigt fundersam i början men efter vi hade pratat med värden så kändes det bättre. Vi både kom överens att skriva på ett kontrakt om att det är vi som kommer att bo i boendet ect. Mitt tips är att ha en tydlig och öppen konversation mellan eran hyresvärd och vad som gäller och skaffa ett kontrakt för er egna säkerhet.
Okej tack för tips! För dom verkar jättegulliga och ärliga. Men det kändes bara som en enorm summa haha

Säsonga St Anton 24/25
Hej alla!

Jag letar efter en ny roomie i St Anton. Jag har bra kontakt med en hotellägare mitt i centrala byn, bara ett stenkast från liften. Min nuvarande roomie ska göra lumpen, så jag behöver någon ny att dela boendet med.

Rummen kostar antingen 6000 euro eller 5000 euro per säsong/person beronde på vilket vi får. Chaleten erbjuder dessutom ett par timmars arbete per dag som t.ex. skottning 12 euro i timmen. De hjälper även till om man vill hitta ett jobb med fler timmar som t.ex resturang.

Hej! Vi är två tjejer som nyss har tagit studenten och vill gärna säsonga nu i december.
Är det bara en person du söker eller finns det möjlighet/plats för två till apropå det du skrev om boende (att det var ovisst alltså) ?

Vi vill gärna veta mer :) Kan vi höras privat?

Säsonga St Anton 24/25
Hej,
Jag och två polare har planerat att säsonga i St Anton i december tills slutet av skidsäsongen. Vår fråga är hur är skidorten, skidåkningen, afterski, vad ett boende kan
Hej! Har inte hittat något boende än men vi är 2-4 pers som också letar folk att bo med så kanske att vi kan hitta något?
Tjena Tjena!
Jag och min kompis undrar ifall ni har hittat något eller om ni behöver två extra personer?

Säsonga St Anton 24/25
Tja,
Jag planerar att åka ner och köra en säsong i vinter och är ute efter att dela boende med flera. Är det någon som behöver en extra i deras boende eller någon som vill leta tillsammans?

Säsonga St Anton 24/25
Tjaa! Vi är två tjejer som har bestämt oss att bara stanna en halv säsong med start tidigast i januari, är det någon som har platser lediga hos sig? Eller kanske några andra som oss som också är inne på att bara stanna halva? Så delar vi gärna på månaderna! Vi är jätteflexibla om vilka månader förutom att vi som sagt tidigast kan komma ner i starten av januari. Ha det gött!

Säsonga St Anton 24/25
Tja!
Tänkte spendera säsongen i St.Anton, söker boände!

Hör gärna av er om ni har en ledig sängplats eller kontakter till någon som kan hura ut. Alternativt om ni vill leta boände tillsammans.

Tack för all svar på förhand!

Säsonga St Anton 24/25
Hej alla!

Hej! Har du plats för två tjejer från Göteborg som letar både boende och jobb i St Anton? Isåfall är vi intresserade! Mvh Agnes och Hanna

Säsonga St Anton 24/25
Hej alla!

Tjena!
Kanske är lite sen på bollen nu men du hade inte velat dela med dig om vilket hotell du pratar om? Jag och två kompisar letar för fullt och känner oss ganska vilse. Hade varit extremt schysst!
Mvh

Tillbaka
Topp