Längd på Bent Chetle

Längd på Bent Chetle
Ska köpa nya skidor ( Atomic bent 110) har tidigare åkt på bent 100 172 långa. De har blivit försmå för mig då jag nu är 185 och väger 76 kg ä. Undrar om jag borde size upp till 188 eller 180. Är avancerad åkare åker mest offpist men även lite park och pister.

Längd på Bent Chetle
Beror nog mer på hur din offpist ser ut normalt sett. Mycket träd kör 180 mycket öppen fjällmiljö kör 188

Sedan är nog 188 lite onödigt långt om man kör park

Längd på Bent Chetle
Åker nog mer öppen terräng men eftersom jag är 17 år gammal så kanske jag kommer växa lite kommande säsonger så att jag kanske kommer bli ca 188 och att 188 skidorna i såna fall blir bäst men är fortfarande ganska osäker

Längd på Bent Chetle
Absolut - 188 alla dagar i veckan. Bent 110 är sjukt lättåkt och sätter du bindningen på rek (som är långt fram) så är du lagom långt från mittmitt för att njuta i både puder och park.

Längd på Bent Chetle
Hej Patrik. Jag har ett par äldre, 2013, bent chetler 183 cm som står och dammar. Det är kanske är helt annan karaktär på skidan än nuvarande årsmodeller men om du vill pröva kan du få om du hämtar dom eller betalar frakten. Skriv i DM. // Leo

Längd på Bent Chetle
Hej Patrik. Jag har ett par äldre, 2013, bent chetler 183 cm som står och dammar. Det är kanske är helt annan karaktär på skidan än nuvarande årsmodeller men om du vill pröva kan du få om du hämtar dom eller betalar frakten. Skriv i DM. // Leo
Tack Leo men bestämde mig för 188 orna igår så köpte de så får hoppas att de kommer passa

Tillbaka
Topp