Det är så sjukt fjantigt av markägaren att sätta stopp för vad som skulle lösa hela Åres största problem. Köerna i 8an! Det är en stor anledning idag till att folk inte åker till åre, för att man måste åka till den lift med evighetskö, ibland 30-45 minuter för att ta sig upp på toppen när inte kabin går, eller till rödkullen/ullådalen/tväråvalvet eftersom det ofta är även katastrofkö i Bräckeliften.
Denna lift skulle inte störa markägaren mycket alls, de har ju till och med skog kvar emellan liftens bana och deras hus.
De är de vanliga ”surjämte” syndromet som kommer in här. ”De här är min tomt och jag tänker banne mig inte göra nått som skulle rädda hela byn” usch!
Vill gärna prata med denna tant, skistar har säkert redan erbjudit henne en stor summa pengar för den minimala gränsöverskridelse som skulle ske men tackar nej.
Är precis som den surgubben som har huset/tomten på lillänge i Östersund vid Ica kvantum som förstör hela området, gubben har blivit erbjuden 7 miljoner kronor för de ruttna huset och tomten. Icke, för han tycker han har rätt så ska alla hundratusentals andra få lida.
Ska dessa surjämtar ligga där i graven sen då och säga till sig själv - ja men ja hade iaf rätt, mohahaha synd för er alla andra.
Förstår liksom inte va de vill uppnå, ”en principsak” jaja men va fan pengarna ni får för detta kan ni köpa ett ställe som är hundra gånger bättre, nejdå av princip ska ja inte ge mig, de ska va som de alltid varit

Surjämtar herregud tack och gonatt, jag ger upp.