Storlek Dynafit Tigard

ChasingPow

Aktiv medlem
Storlek Dynafit Tigard
Hallåj!

Tänkte införskaffa ett par Tigard inför säsongen och tysken har bra pris men minsta storlek är 29.5. Jag har 29 respektive 28.5 på mina två par radical pro. 29 är rymliga och 28.5 har jag behövt värma lite gran runt tåboxen. Som det ser ut på sullängder verkar dem iaf inte vara "korta" för storleken.

Så då till frågan, ni som har Tigard eller har testat den hur har den känts i storlek jämfört med andra pjäxor men helst radical pro?

Min magkänsla säger att dem kommer nog vara lite för rymliga???

Storlek Dynafit Tigard
Tjena!
Jag kör med Radical PRO både ett par 28,5 samt 29,5. Storlek 28,5 är lite för korta för mig vid plattgång när jag turar.
Har testat både 29,5 och 28,5 av Tigard. Dom är helt klart en annan nivå av hälgrepp och man sitter fast mycket bättre i mellanfoten jmf. Med Radical. vid tårna märker jag ingen skillnad. I tigard har du mera material i innerskon, mera som en alpinpjäxa.

Storlek Dynafit Tigard
Tjena!
Jag kör med Radical PRO både ett par 28,5 samt 29,5. Storlek 28,5 är lite för korta för mig vid plattgång när jag turar.
Har testat både 29,5 och 28,5 av Tigard. Dom är helt klart en annan nivå av hälgrepp och man sitter fast mycket bättre i mellanfoten jmf. Med Radical. vid tårna märker jag ingen skillnad. I tigard har du mera material i innerskon, mera som en alpinpjäxa.
Okej så vilken storlek skulle du köra på Tigard? Låter bra att du håller med andra recensenter att dem är lite mer "omfamnande". Radicalsen är allmänt nice för hel dagar där comfort är prio men saknar en mer "åk" pjäxa. Men jag vill ju inte få en bättre pjäxa men som istället är lite för stor så den tappar den där extra grepp känslan

Storlek Dynafit Tigard
För min del så hade jag gått på 29,5 med Tigard. Mina Radical 28,5 fick jag lägga många timmar på att ge plats både på bredd men även längden för framfoten. När jag testade tigard så fick jag fast foten bra jmf. Radical 29,5. Jag har gärna utrymme för tårna så ca 4 mm utrymme därframme är bara gött på toppturspjäxor tycker jag.

Storlek Dynafit Tigard
För min del så hade jag gått på 29,5 med Tigard. Mina Radical 28,5 fick jag lägga många timmar på att ge plats både på bredd men även längden för framfoten. När jag testade tigard så fick jag fast foten bra jmf. Radical 29,5. Jag har gärna utrymme för tårna så ca 4 mm utrymme därframme är bara gött på toppturspjäxor tycker jag.
Vad brukar du ha för storlek på vanliga skor?

Storlek Dynafit Tigard
Hmm jag brukar köra 44-2/3 eller 45 så 29.5 kanske blir lite för stort på Tigard. Kändes bara så trevligt med bra rea pris🙁

Storlek Dynafit Tigard
Jag är en sann 26,5a.
Även i Hoji Pro.
Stoppade ner ena tassen i Tigard, alldeles för rymliga i framfoten.
Det är ju Hoji med egentligen men efter moddning så…..

Storlek Dynafit Tigard
Jag är en sann 26,5a.
Även i Hoji Pro.
Stoppade ner ena tassen i Tigard, alldeles för rymliga i framfoten.
Det är ju Hoji med egentligen men efter moddning så…..
Ja det är vad jag hört att den är ganska rymlig så borde nästan hellre gå på lite mindre än normalt...så får väl jaga vidare efter en bra deal helt enkelt!

Storlek Dynafit Tigard
Väcker tråden igen. Jag kör Hoji Pro Tour 120 nu, storlek 28.5. Bra pjäxor, men skulle vilja ha något mer åkigt med mer vinkel i skaftet och möjlighet att inte bara köra pin. Funderar på att skaffa ett par Tigard. Eftersom dom verkar ticka alla boxar (lite bredare, gåläge som funkar för rena toppturer, hyfsat lätta, och typ nästan som en riktig alpinpjäxa att åka i)

Mina Hoji Pro sitter helt perfekt förutom lite tryck på fotknölarna, men längd och bredd i foten är exakt rätt. Skulle dock inte kunna ha ens en mm kortare. Jag har även haft Hoji Free 130 ett tag, dom var för smala och låga, inte så att nån punkt behövde tryckas utan hela skon var för lite volym. Scarpa Maestrale RS har jag haft, alldeles för mycket volym. Scarpa TX Pro (NTN) strl 28, sitter perfekt.

Är passformen i Tigard något liknande Hoji Pro? Tigard anges som 101 läst,
Hoji free 102 (trånga) och Hoji Pro 103,5 (perfekt) Maestrale RS 101 mm (båtar)

Senast ändrad:
Storlek Dynafit Tigard
Jag körde Tigard i 28. Kör nästan alltid 44 2/3 i skor har medel höga valv och lite knöligt ovanpå från race pjux, även 6tårna är ganska framträdande. Kommer inte exakt ihåg bredd med definitivt över 100mm

Längden och volymen kändes perfekt Men har fått jobba lite med tåboxen och bredd fram vid trampdynorna. Måste nog även jobba lite runt hälen. Tilläggas att hittills har jag bara satt på lite material runt tårna och gjort en värmning och det blev typ 80-90% bra

Är mest längre anmarscher jag märker att det kan trycka lite på foten.

Storlek Dynafit Tigard
Jag kör på ett par Tigard i 27,5, bytte från ett par Dalbello Lupo också i 27,5 fast med 98 läst.

Funkar perfekt har inte behövt göra nått alls med både skalet eller inneskon. Men som tidigare nämnt är inneskon riktigt tjock, testade att sätta i med mina intuition liners först men dom var alldeles för låg volym för att funka.

Tycker ändå att det är värt att tänka på om man har egna liners, tror jag hade kunnat köra på 26,5orna om jag ville köra med intuition skorna.

Tillbaka
Topp