Tips på boende i Dolomiterna
Kan någon ge tips på boende i eller kring Dolomiterna för en "medelålders plus" gentleman (ensamresande)? Jag tänker mig att jag flyger till t ex Innsbruck (eller Bolzano, eller Venedig, eller...) och hyr bil en vecka i mars (typ). Idealet vore ett enklare/mysigare/mindre hotell med trevlig stämning lite "off", men med direkt tillgång till större liftsystem (typ Sella Ronda), samt bilavstånd till annat. Kanske inte ens samma hotell hela veckan, eftersom jag ju kan förflytta mig med bilen mellan två (eller t o m tre) boenden.
Jag åker i princip allt i pistväg utan problem (nåja, moguls och hopp kör jag väl inte längre). Bra mat ett krav, men i övrigt inget krav på lyx. Inget nattliv, bortsett från måhända ett glas vin tillsammans med likasinnade efter dagens strapatser. Jag prioriterar mycket hellre tidigt avslut på dagen, för att därmed kunna vara redo tidigt nästa dag innan "horderna" väller in
.
Jag åker i princip allt i pistväg utan problem (nåja, moguls och hopp kör jag väl inte längre). Bra mat ett krav, men i övrigt inget krav på lyx. Inget nattliv, bortsett från måhända ett glas vin tillsammans med likasinnade efter dagens strapatser. Jag prioriterar mycket hellre tidigt avslut på dagen, för att därmed kunna vara redo tidigt nästa dag innan "horderna" väller in