Reklamera/anmärka på strolzpjäxor?

• Trådstartare Trådstartare Pii
  • Start datum Start datum

Pii

Medlem
Hej! I våras köpte jag strolz pjäxor pga mina fötter, storlek 26.5 med lästbredd ca 11.5cm. Har varit iväg och åkt 1 vecka i våras samt en helg nu i december. Det har varit ett litet lyft från tidigare pjäxor men är inte alls så nöjd som andra verkar vara vilket är surt när jag lagt ner 12k på skiten. provade att stoppa ner fötterna i pjäxorna utan innerskor och upptäckte att fötternas yttersidor går emot skalet, snubben på sportspec har lästat skalet men känns nu som att han bara höftade med lästverktygen. Fattar att skidpjäxor inte ska sitta som dasslock men det ska väl finnas nån millimeter kvar för innerpjäxan? Tror ni det går att fixa i efterhand eller ska jag skita i det, svälja äpplet och promenera till skistore/udens istället?

Åk tillbaka med pjäxorna och förklara hur du upplever dem. Jag tycker inte att de har gjort något fel utan det ingår i processen med pjäxor att skynda långsamt när man trycker ut skalen på dem, för det går i princip inte att backa om man har tryckt för mycket.

Men känns pjäxan annars ok utom att du tycker att skalet är för tajt utan innerdojan?

Givetvis är det inte kört! Det fina när man köper ett par bättre pjäxor är just att man kan laborera för att ta fram den bästa passformen. Ibland lyckas man på första försöket ibland tar det längre tid!

Åk tillbaka med pjäxorna och förklara hur du upplever dem. Jag tycker inte att de har gjort något fel utan det ingår i processen med pjäxor att skynda långsamt när man trycker ut skalen på dem, för det går i princip inte att backa om man har tryckt för mycket.

Men känns pjäxan annars ok utom att du tycker att skalet är för tajt utan innerdojan?
Givetvis är det inte kört! Det fina när man köper ett par bättre pjäxor är just att man kan laborera för att ta fram den bästa passformen. Ibland lyckas man på första försöket ibland tar det längre tid!
Det ni säger stämmer nog till 100%, får gå dit igen. Hade bara en bild av att det borde bli bra direkt eftersom de gjorde en "avgjutning" av foten samt sprutforma innerpjäxan. I övrigt sitter pjäxan bra!

Ungefär såhär gick det till:
1734771316934.png

Tänk på att om du sätter ner foten i tomt skal hamnar den en bra bit lägre, hur är det om du håller foten ungefär i den höjd den är vid med innerskon i? Om de är mycket för smala borde du känt det rätt tydligt när du åkte.

Tänk på att om du sätter ner foten i tomt skal hamnar den en bra bit lägre, hur är det om du håller foten ungefär i den höjd den är vid med innerskon i? Om de är mycket för smala borde du känt det rätt tydligt när du åkte.
provade detta också, la i två skosulor vilket blir ungefär samma höjd som innerpjäxan. Men får fortfarande kontakt med skalet när jag står upp, om än något mindre.

När jag åkte så kan jag väl sammanfatta det hela med att jag föredragit sittliften.

Senast ändrad:
provade detta också, la i två skosulor vilket blir ungefär samma höjd som innerpjäxan. Men får fortfarande kontakt med skalet när jag står upp, om än något mindre.

När jag åkte så kan jag väl sammanfatta det hela med att jag föredragit sittliften.
Inneskon är sprutad efter ditt skal. Gå tillbaka och fråga om de kan hjälpa dig så klart. Brukar ingå med stroltz…

Du kan väl skriva hur det går. Jag var på väg att köpa strolz i våras men läste butikens kundrecensioner. Det fick bli ett låååångt besök på skistore istället.

Inneskon är sprutad efter ditt skal. Gå tillbaka och fråga om de kan hjälpa dig så klart. Brukar ingå med stroltz…
Ja det tänkte jag på också, är ju fördelaktigt att ha en sprutad innersko när skalet sitter rätt från början. förhoppningsvis borde det väl inte påverka allt för mycket

Du kan väl skriva hur det går. Jag var på väg att köpa strolz i våras men läste butikens kundrecensioner. Det fick bli ett låååångt besök på skistore istället.
Läste recensionerna då också men chansade... Ska återkomma men det kan ta nån/ett par veckor innan jag åker dit

Ja det tänkte jag på också, är ju fördelaktigt att ha en sprutad innersko när skalet sitter rätt från början. förhoppningsvis borde det väl inte påverka allt för mycket
Allt var beroende vilken fit du vill ha så är det olika hur mycket utrymme det skall vara. Så fick lär oss på utbildningen i alla fall vid Stroltz. Kollade på mina gamla. Där är det cirka 8 mm mellan min fot och skalet utan innesko i men så var det oxå racefit på dessa. Tight som fan men knäppt de på morgon och lossande de när jag kom hem sent på afton.

Tillbaka
Topp