Ucpa i mars, ort för medelgod till duktig åkare.

ann1

Medlem
Ska åka på en skidresa med ucpa i mars men är lite osäker på vilken ort jag ska välja ? Jag är en medelgod skidåkare som främst kommer åka pist och vill utvecklas så mycket som möjligt under veckan. Klarar röda backar rätt bra, så jag tänker utvecklas inom röda till svarta backar med eventuellt någon dag offpist.
Är det någon här som tidigare åkt pist med ucpa och kan rekommendera någon av skidorterna med tanke på min nivå och mål ? Tänker då att jag åker med instruktör i grupp för att utvecklas mer.

Hej! UCPA är toppen! Med din nivå och dina mål funkar alla center bra. Nu är det ett tag till du åker men kan ju vara värt att kolla snöläget och välja ett center du tycker verkar trevligt. Heldags skidskola är bäst tycker jag!

Tillägg: Val T och Serre är trevliga om du inte vill äta baguettelunch varje dag 🙂

Med tanke på mars så skulle jag välja nån av de högre orterna, speciellt om du tänker slutet av mars! Och för pist skulle jag inte välja nån i chamonixdalen.. sen e de hugget som stucket. Låt dig inte skrämmas av baguetten den e nog helt ok

Har inte bestämt när i mars jag ska åka. Tack för info. Men då vet jag speciellt om det blir senare delen av mars.

Serre helt klart. Tio meter till liften, trevligt center med lunch på terrassen i solen. Fin mix av pister och terräng i lagom nivå. Verkar ju bli ett bra snöår i år så mars borde funka bra.

Om det är fullbokat i serre, vad hade ditt andra alternativ varit, om du har ett andra alternativ ?

För utmanande piståkning skulle jag nog ta ett större system än serre, som dessutom ligger ganska lågt. Men smaken e som baken.. jag vsr inte så imppad av serre även om andra livordar det. Valdi, valt, tignes, les arcs. Sen kan man ju inte gardera för allt boka å kolla sen hur de blev

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp