Dags att byta ut mina älskade shreditor 102 - men till vad?
Som ni säkert förstår, eftersom de överlevt såpass länge så är jag ingen parkåkare.
Jag har snarare uppskattat den avslappnade, lekfulla känslan som får mig att vilja studsa runt mellan pucklar, pistkanter och kanske framför allt njuta av att flyga fram i den sönderåkta pisten på eftermiddagen. När man väl hittar en liten fläck orörd snö så är de inte heller där helt usla - väldigt mångsidiga helt enkelt.
Och ja, pistgreppet har räckt till för mig - är pisten inte stenhård/isig så går det fint att få till fina skär.
Så vad ersätter jag dem med? Jag inbillar mig att jag inte är särskilt betjänt av all tail-rocker med min typ av åkning så jag har fastnat lite i att hitta något som inte är en riktig twintip utan mer av en väldigt lekfull allmountain-skida.
Skidor med mycket metall har jag inte sneglat så mycket på, har provåkt lite olika mindbender Ti och fann allihop tämligen oinspirerande vilket säkert påverkat min inställning.
Mina funderingar så långt;
Salomon qst92
Atomic bent 90
Black crows Captis (dock är dessa mer åt twintip-hållet)
Tankar och idéer?
Jag kan tillägga att jag numera är småbarnsförälder så merparten av tiden går åt till att lotsa en 3 samt 5åring runt i backarna - 5åringen är som alla barn rätt äventyrlig och åker hellre bredvid pisten än i den vilket inte gör mig särskilt ont.
Senast ändrad: