Japan 2026

OlaDaun

Medlem
Japan 2026
Hej

Vi har lite tankar att göra en resa till Japan.
Vi vill åka mestadels pistade backar. Barnen ska med och den sämsta är medelåkare.
Har ni tips på fina skidorter?

Japan 2026
Tänker själv likadant, dvs. i att kombinera sightseeing med skidåkning. Hakubadalen ligger ju förhållandevis nära Tokyo, men om tid och resurser finns, är ju Hokkaidoön, med bl.a. Niseko, nog riktigt bra.

Japan 2026
Beror ju lite när på året man åker. Hakuba är helt suveränt men kortare säsong än Hokkaido. Men varför slösa dagar på att åka pist i Japan istället för att utöka sightseeing när ni har den agendan? Japan åker man till för det unika snöandet som ger fantastisk offpist med nysnö mest varje dag. Pisterna är inte något unikt. Liftpersonalens service är visserligen ***** mot Skistars ** men afterskin är å andra sidan mer eller mindre obefintlig.

Japan 2026
Jag hoppar på tråden lite. Vi funderar på att beta av "bucket list" och ta en skidresa till Japan 2026. Sonen (18) åker skidor och jag bräda. After-ski är ointressant men bra mat är trevligt. Det vi önskar är bra offpist och gärna variation. Jag ser mycket klipp att Hokkkaido och Niseko verkar vara "överfullt" med timslånga köer. Har hypen gjort det till ett mindre bra val? Är Hakuba ett bättre val? Är det bästa att boka paketresa med guide eller vad är era råd?

Tillbaka
Topp