Visa din liftkö 🙈

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Visa din liftkö 🙈
finns naturligtvis vÀrre köer. Men nu startar jag trÄden i vÀntan pÄ att fÄ köpa SkiPass i Crevacol

Bilagor

• C2E84EE2-1318-48D3-8B2C-01828B86974E.webp
    C2E84EE2-1318-48D3-8B2C-01828B86974E.webp
    331.9 KB · Besök: 963
Visa din liftkö 🙈
Visa bilaga 37696

Inte mycket till liftkö hÀr i val gardena.

Ser hÀrligt ut! Ja den dÀr pÄstigningen Àr ju mitt pÄ Selvas huvudgata sÄ kanske inte sÄ konstigt att pudret inte ligger djupt just dÀr

Hur kÀnns dina fina Formula i Dolomiterna? Har man anvÀndning alls för bredare skidor dÀr nu?
Jag tar med mina Deacon 80 dit pĂ„ lördag men har klĂ€mt ner en extra Soul7 i varje fodral
 FĂ„r se vad Lufthansa tycker om det. Kanske onödigt.

Visa din liftkö 🙈
Ser hÀrligt ut! Ja den dÀr pÄstigningen Àr ju mitt pÄ Selvas huvudgata sÄ kanske inte sÄ konstigt att pudret inte ligger djupt just dÀr

Hur kÀnns dina fina Formula i Dolomiterna? Har man anvÀndning alls för bredare skidor dÀr nu?
Jag tar med mina Deacon 80 dit pĂ„ lördag men har klĂ€mt ner en extra Soul7 i varje fodral
Vi har bÄde pist och puderskidor med. De sistnÀmnda kommer nog inte till anvÀndning förutom nÄgon liten topptur.

Visa din liftkö 🙈

Glömde svara pÄ frÄgan om Formula88, de Àr sjukt najs. Jag behöver nog bara bli bÀttre pÄ att lÀgga ner dem mer i svÀngarna. Men det Àr en sann all-Mountain med förkÀrlek för pist.

Visa din liftkö 🙈
Plan Maison kl 11.00 idag.
NĂ€r man kommit igenom kön och upp med liften sĂ„ blir man belönad med flera lÄÄÄnga transportpister
.đŸ„Ž
Visa bilaga 37814

Den liften tar upp till 40 pers i minuten... Ni mÄste ha fÄtt vÀnta minst 3 minuter! ;)

SkÀmt Äsido, den liften och de underliggande flacka delarna ovanför Plan Maison gÀller att undvika, mer Àn som transport till andra delar. Och hem igen, men det gÄr ju fort (om man inte som jag ramlar pÄ snowboard nÀr det Àr 500 meter platt Äkning kvar). Och istÀllet hÄlla sig i andra delar lÀngre upp, till vÀnster eller till höger i systemet.
OcksÄ irriterande stakning/skejtning pÄ platten till denna lift nÀr man kommit upp frÄn byn till Plan Maison. Ett alternativ Àr ju annars att ta gondol + kabin upp. De planerar en gondol (eller kabin) frÄn Plan Maison direkt upp till Plateau Rosa men man vet ju inte nÀr den blir klar.

Visa din liftkö 🙈
Hur Àr liftköerna i Trysil sÄhÀr i sportlovsvecka 8?
Ska man Äka som alla turister gör sÄ Àr köerna precis som överallt annars, men det gÄr Äka vÀldigt effektivt genom att anvÀnda singelkö + att Äka vid lugnatimmar d.v.s. Äkning frÄn öppning - kl.11, Àta lunch och Äkning kl12 igen. Sen finns det nÄgra guldkorn som man nÄr via slÀpliftar.

Senast Àndrad:
Visa din liftkö 🙈
Ordentliga skyltar i skidomrÄdet!(y)
MĂ„ste bero pĂ„ att det Ă€r SĂŒdtirol (lĂ€s: halv-österrikare🇩đŸ‡č);)

Ja viss skillnad faktiskt kring Arabba som ligger i Venetien/Veneto. SĂ€mre skyltning och toaletter typ hĂ„l i golvet
 I say no more. 😂
Nu dags för svarta Gran Risa i La Villa!

Visa din liftkö 🙈
Corvara kl 08:35, en av liftarna pĂ„ Sella Ronda. Vi Ă€r ett tiotal som delar pĂ„ de tjugo första gondolerna. Kan bero pĂ„ vĂ€dret iofs 🙁

Visa bilaga 37967

Samma plats nĂ„gra dagar senare, tidig morgon efter 12 cm nattsnö och knallblĂ„ himmel
 Gissar att kön blir större om nĂ„n timme.

1740728683448.webp

Visa din liftkö 🙈
TyvÀrr ingen bild men kön pÄ IKEA i BorlÀnge idag hade skrÀmt de flesta. Verkar som alla pÄ vÀg söderut frÄn fjÀllen stannade för mat.
McD i Mora hade nog att göra idag.

Visa din liftkö 🙈
Kön pÄ ICA FunÀsdalen var lÀngre Àn kön till liften.
Visa bilaga 38029
SkÀrmavbild 2025-03-01 kl. 16.26.46.webp

Sammanfattning v9 i FunÀsfjÀllen: FunÀsdalen inga köer. I Ramundberget hade vi nÄgra minuters kö pÄ fjÀllgÄrdsbanan. TÀnndalen var bra förutom Valliften som korkade igen med ca 10 minuters kö.

Tillbaka
Topp