Säsonga i Japan 25/26

Angus95

Medlem
Säsonga i Japan 25/26
Hej! Jag har bestämt mig för att säsonga i Japan 25/26! Jag undrar nu hur jag får tag i jobb, boende osv lättast! Jag tänker mig Hokkaido och hört att Niseko är väldigt turistigt med mycket folk, vilket jag vill undvika!

Någon annan som gjort säsong i Japan som vill dela med sig eller vet någon som har! Snackar gärna lite mer och tar gärna del av alla tips såsom bäst flyg, hitta jobb/boende, bästa skidresort för säsong! (Letar mestadels skidåkning men får gärna hända saker på sidan) annars letar jag efter relativt stort berg samt resort!

Tack på förhand!

Säsonga i Japan 25/26
Tja! Fasen vad roligt!

Jag har inte varit där under vintern så kan inte komma med rekommendationer på så vis, men jag bodde 1,5 månad i Hokkaido nära Niseko (Lake Toya) för 10 år sen. Jag arbetade hos ett par som idag driver ett chalet nära Rusutsu som de förespråkar som en bra skidort med mycket lägre tryck. Tror det heter "Rusutsu Holiday Chalet" Ligger nära Niseko med tratt-vulkanen Yotei mitt emellan. Tror inte de längre tar volontärer men jag hittade dem genom Workaway.

Lycka till!

Säsonga i Japan 25/26
Hej! Jag har bestämt mig för att säsonga i Japan 25/26! Jag undrar nu hur jag får tag i jobb, boende osv lättast! Jag tänker mig Hokkaido och hört att Niseko är väldigt turistigt med mycket folk, vilket jag vill undvika!

Någon annan som gjort säsong i Japan som vill dela med sig eller vet någon som har! Snackar gärna lite mer och tar gärna del av alla tips såsom bäst flyg, hitta jobb/boende, bästa skidresort för säsong! (Letar mestadels skidåkning men får gärna hända saker på sidan) annars letar jag efter relativt stort berg samt resort!

Tack på förhand!
Du är inte sugen på att åka ner redan nu och spana in lite? Funderar på cirka två veckor 4-19/3:)

Säsonga i Japan 25/26
Det hade varit superkul men kan tyvärr inte då jag har tentor att skriva under den tiden:(
Har du bokat och allt? Vart tänkte du åka?
Inte bokat exakt vart, men flyger på tisdag:) beror lite på väder. Antingen blir det Hokabu. Enklaste eftersom det är betydligt närmre. Men ev tar jag inrikes flyg upp till hokkaido. Återstår att se…

Säsonga i Japan 25/26

Tack på förhand!
Tja! Jag och mina polare hade som plan att säsonga i St anton men eftersom de inte är super aktiva i att försöka hitta jobb eller boende så ser jag mig omkring efter andra alternativ. Säsonga i Japan hade varit en dröm så om du hade varit på att dra till Japan med en till hade ja lätt varit på att kolla runt.

Säsonga i Japan 25/26
M
Tjena! Blev inge Japan men det blev Kanada istället! Är i Banff och åkningen är riktigt bra, bra start på säsongen med snö, lite sämre nu, men när snön faller är det fantastiskt kul! Annars är bergen bra här!
Missa inte Whitewater (vid Nelson) hippieparadis och man åker i veckorna helt utan crowd. Revelstoke var jag i 2011, men kompis där säger att det är mer och mer utbyggt, och trängre, men det är nära till Rogers Pass, fantastiskt ställe för att skinna upp. Njut!!

Tillbaka
Topp