St Anton är tillsammans med Ischgl en av de dyrare skidorterna i Österrike.Någon som varit i St Anton och kan informera om prisläge på restaturanger och affärer![]()
Menar du på restaurang efter dagens åk eller är detta priser i backen på lunchJag är enig med PisteCarver. St. Anton är dyrt. Jag har varit där 3 gånger, senast februari 2023, och det blir lite dyrare varje gång. Räkna med en vanlig måltid för ca €20-€25. Billigaste som finns är en kebabkiosk nära Nassereinbahn som kostar kanske €12 om jag minns rätt.
After ski är dock grym och skidåkningen likaså.
För en ordentlig varmrätt i backen får du nog räkna med 20 Eurosar plus dricka.Menar du på restaurang efter dagens åk eller är detta priser i backen på lunch?
Ungefär så. Du kan nog få en gulasch för €18 också.För en ordentlig varmrätt i backen får du nog räkna med 20 Eurosar plus dricka.
Om du gillar Germknödel så mättar det också bra och då kommer du billigare undan.![]()
För att inte starta en ny tråd så fyller jag på här om någon kanske har tips i St.Anton.
Vi kommer med familj ink bebis och bil nästa vecka och ska bo i lägenhet.
Finns någon större matbutik runtom än de klassiska supermarketsen inne i byn?
Vi kommer åka halv- eller varannandagar men hade gärna velat mötas upp på resrauranger för luncher. Nån dag kan vi köpa ett pedestrian pass eller enkelresa med lift men blir för dyrt att göra varje dag bara för lunch.
Vet någon om man kan nå några restauranger högre upp än basstationerna gåendes? Antingen med barnvagn eller med barnet på ryggen?
MPreis är lite som Österrikes Lidl, fast mer välsorterade.Vi handlade på Mpreis på stora vägen nedanför St Jakob senast vi var där. Bra sortiment och trevlig luftig affär men jag har ingen särskild uppfattning om priserna. Minns dem inte som särskilt dyra.