Hårda boots.

Hårda boots.
Det börjar bli dags att köpa nya skor. Har åkt på mina gamla Burton ion i över 20 år. Gillar verkligen dessa pga hårdheten. Jag gillar carvingsvängar och hoppar aldrig. Vilka skor kan tänkas passa som skulle kunna vara motsvarande Ion.

Hårda boots.
Beror såklart mest vilka boots som passar dig. Just burton passar inte mig alls så mina rekommendationer blir ju kanske inte så värdefulla för dig. Jag har ganska smala fötter och smalben, och relativt högt insteg. Jag åker mest med ride insano som jag gillar mkt. Styv (styvare än ion) och låg profil. Kort i förhållande till storlek dvs perfekt för carving.

Malamute är också rejält responsiv. Åkte dom ngn vecka men sålde pga att jag inte satt fast ordentligt när dom packat ut lite.

Bataleon Acid gillar jag också. Hyfsat styva men lite mjukare än ovanstående. Typ samma flex som ion.

Hårda boots.
Allt handlar om vad som passar dina fötter. Du får helt enkelt prova dig fram.
Ett råd är att mäta fötterna(längd och bredd) och gå efter Mondopoint(MP)/JP/MM/CM mått och inte US/UK/EU storlek.

Om du har åkt i samma pjäxa(Burton Ion) i 20 år så måste dom vara som mockasiner nu.

Burton Driver X är styvare än Ion.

Hårda boots.
Nidecker Index är tydligen ännu styvare.
Yes men jag har inte testat dom. Nidecker är lite stora i storleken. Jag köpte kita i min vanliga storlek men dom blev snabbt lite för rymliga så jag sålde vidare. Ska se om jag hittar några index i storleken mindre på rea. Jakten på den perfekta booten förutsätter…

Hårda boots.
Yes men jag har inte testat dom. Nidecker är lite stora i storleken. Jag köpte kita i min vanliga storlek men dom blev snabbt lite för rymliga så jag sålde vidare. Ska se om jag hittar några index i storleken mindre på rea. Jakten på den perfekta booten förutsätter…
Nidecker kändes som skruvstäd på mina fötter. Tur att jag har 4 par nya Adidas som väntar.

Hårda boots.
Jag kör på Ride Insano som det tipsades om längre upp i tråden, när jag är ute och carvar. För mer freestyleåkning kör jag Vans Infuse som är mycket mjukare än Insano men en riktigt bra boot och säkert mycket styvare än ett par 20 år gamla Ion.

Tillbaka
Topp