Tele777
Aktiv medlem
Bra pjäxor m. inserts till pojken ?
Hej, jag letar efter tips på ett par pjäxor till pojken (13år).
Pjäxorna ska fungera att tura med Salomon shift bindningar, men kortare turer (typ 200 höjdmeter), och pjäxorna ska även hålla för park och allmän åkning. Dvs inte pjäxor med fokus på topptur, utan fokus på utförsåkning.
Han väger inte så mycket (nu) så jag tror flex mellan ca. 70-90 är rätt.
Fötterna växer på honom och jag vill hitta pjäxor som funkar bra att åka med och som man kan gå kortare turer med. Typ som Nordica Strider, men med mindre flex.
Eftersom det är växande barnfötter vill jag hitta något prisvärt, men tror det blir svårt med begagnat vilket ju hade varit toppen.
Har sett t ex dessa, någon som vet något om de här ?
Pjäxorna ska fungera att tura med Salomon shift bindningar, men kortare turer (typ 200 höjdmeter), och pjäxorna ska även hålla för park och allmän åkning. Dvs inte pjäxor med fokus på topptur, utan fokus på utförsåkning.
Han väger inte så mycket (nu) så jag tror flex mellan ca. 70-90 är rätt.
Fötterna växer på honom och jag vill hitta pjäxor som funkar bra att åka med och som man kan gå kortare turer med. Typ som Nordica Strider, men med mindre flex.
Eftersom det är växande barnfötter vill jag hitta något prisvärt, men tror det blir svårt med begagnat vilket ju hade varit toppen.
Har sett t ex dessa, någon som vet något om de här ?
Head Juniors' Kore 90 Team Grip Walk | Köp Head Juniors' Kore 90 Team Grip Walk här | Outnorth
<p>Juniors' Kore 90 Team Grip Walk är ett par touring pjäxor för barn från Head. Pjäxorna har en Grip Walk sula för ökad gång komfort, och stabil passform för utförsåkningen. </p> <ul> <li>Flex 90 </li> <li>Nivå expert </li> </ul>
www.outnorth.com