Blir det någon skidåkning i sommar?

Ja, i år blev det sommarskidåkning endast ett par km från jobbet.
Efter 30 års uppehåll köptes en begagnad slalomskida -nya bindningar och gick med i den lokala vattenskidklubben. Visade sig nästan vara som at cykla. Stillade i alla fall min abstinens denna sommar

IMG_6644.webp

Ja, i år blev det sommarskidåkning endast ett par km från jobbet.
Efter 30 års uppehåll köptes en begagnad slalomskida -nya bindningar och gick med i den lokala vattenskidklubben. Visade sig nästan vara som at cykla. Stillade i alla fall min abstinens denna sommar

Visa bilaga 39881

Kul! Var köpte du ny bindning och vad betalade du? Bindningen sprack förra sommaren på vår gamla (turist-)slalomskida och jag funderar på om det är bäst att köpa en helt ny skida eller bara ny bindning. Nya slalombindningar kostar ju multum och detta är bara för familjeåkning.

Är det svårt att åka på en "för avancerad" slalomskida om man är amatör? (Typ FIS-SL-skidor...) Eller är dyrare = bättre även för mig?

Kul! Var köpte du ny bindning och vad betalade du? Bindningen sprack förra sommaren på vår gamla (turist-)slalomskida och jag funderar på om det är bäst att köpa en helt ny skida eller bara ny bindning. Nya slalombindningar kostar ju multum och detta är bara för familjeåkning.

Är det svårt att åka på en "för avancerad" slalomskida om man är amatör? (Typ FIS-SL-skidor...) Eller är dyrare = bättre även för
Jag köpte från skimarine, mycket hjälpsamma men det är ju svårt att hitta nåt ”billigt” notan slutade på c:a 3000 för en frambindning och bakkappa från Radar trots rea.
Skida blev en c:a 15år gammal skida som jag uppfattat är ganska avancerad och för bana för 1500kr med bindningar som tyvärr var för små.
Jag har som sagt inte åkt på länge så har dålig koll (åkte bara friåkning innan) men skidan funkade för mig.
Det är ju lättare med lite bredare skidor att komma upp, och finns bra lite bredare slalomskidor. Tror framförallt det blir roligare att göra riktiga slalomsvängar med en lite mer ”avancerad” slalomskida än de billigare comboskidorna (kan inte riktigt jämföra då jag har åkt på en skida sen 13-14års åldern) men min gamla skida var både för kort och bindningen hade mössen gett sig på så fick bli nya.

Är det svårt att åka på en "för avancerad" slalomskida om man är amatör? (Typ FIS-SL-skidor...) Eller är dyrare = bättre även för mig?
fredw
Dyrt är alltid bättre ;-)
Som en i alla fall lokalt känd kille i en va de stora skidbutikerna sa till mig för många år sedan.
Köper du dyra skidor så gråter du bara en gång...

Håller vi inte uppe konsumtionen så stagnerar ekonomin.
Men miljön jublar

Svårt val, för många

Nu har de 50% på allt i lager hos skimarine.se verkar även gälla på nedsatta priser

Tillbaka
Topp