line pandora 106 eller extrem mother tree 95

veppa

Medlem
Hej, hoppas på att få lite hjälp här!

Jag står mellan valet line pandora106 eller extrem mothertree 95. Jag vill kunna åka både pist och puder, gärna tura det hade varit ett stort +. Kommer befinna mig i alperna i vinter. Jag vill ha en ganska lätt och lekfull skida som man verkligen kan göra allting på. Vad rekommenderar ni för mig, är det någon som har erfarenhet av någon av dessa skidor?

tidigare säsong har jag åkt på ett par allmountainskidor med 86 i midjebredd, vilket jag har trivts på men känner att midjan blir för smal i offpisten.

//förvirrad säsongare.

Har inte åkt någon av skidorna du nämner och vad som passar vem bäst är väldigt individuellt. Rent spontant känns det som att 106 mm under foten kan vara rätt krävande när det är hårt, kräver mer av pjäxa och åkare att få fast, samt fart och utrymme att få på kant - om man har ambitionen att åka på skär. Om du inte åkt på någon så bred skida tidigare borde du pröva först innan du köper - speciellt om du tänker hålla dig till en setup i alla förhållanden.

Hej! Min fru ääälskar sina Mothertree 95. Vet inget om Line-skidan (förutom att företaget ägs av amerikanska företaget K2). Extrem är svenskt, med tillverkning i Åre, om det är något som påverkar beslutet.

Tänker också spontant att 106 låter lite mycket om man letar efter lätt och lekfullt, och är van vid 86. Men bredare skidor är ju roliga på massa andra sätt. Lycka till!

Line Pandora 106 = 2160 gram vid 183 cm
Extrem Mothertree 95 = 1760 gram vid 179 cm.

Om målet är att sätta en tur- eller hybridbindning på skidan faller min röst på Mothertree.

Pandora var tidigare Lines damskida - nu säger de så här på lineskis.com
”Gone are the days of women's specific skis; this is a collection of rad skis for rad people.”
Så antagligen inte vad du letar efter då Mothertree är den du jämför med. Titta istället på Line Vision. Den blir ett perfekt val om du vill tura och ha en fantastisk skida utför. Lycka till!

Öht finns det väldigt få skidor som är damspecifika. De flesta dammodellerna har bara annan Graphics Technology, kortare längder och kanske en annan rekommenderad monteringspunkt.

Tillbaka
Topp