[Annons] Branäs – barnfamiljernas paradis blir ännu bättre

Redaktionen

Aktiv medlem
Branas_Modellfoto_25-45-1000x668.jpg

Branäs i norra Värmland är barnfamiljernas paradis som till vintern bli ännu bättre!

Läs hela artikeln:

Branäs var en riktigt trevlig helgvistelse förra våren. Helt klart värt att komma tillbaka med barnen.

Riktar sig svenska skidorter bara till en begränsad kundgrupp och fokuserar därmed också bara på en begränsad säsong (lovveckor)?
Skulle inte svenska barnfamiljer resa på vintersemester om inte Valle, Mario och Luigi väntade på resmålet?
Jag finner det hela märkligt och det verkar vara unikt för Sverige. Är det businessmart? 🤷‍♂️

Riktar sig svenska skidorter bara till en begränsad kundgrupp och fokuserar därmed också bara på en begränsad säsong (lovveckor)?
Skulle inte svenska barnfamiljer resa på vintersemester om inte Valle, Mario och Luigi väntade på resmålet?
Jag finner det hela märkligt och det verkar vara unikt för Sverige. Är det businessmart? 🤷‍♂️

Jag kan förstå det. "Soltorget" i Branäs är barn- och familjevänligt på många sätt, och de där figurerna bidrar nog till det. Man har skapat en nisch som särskilt passar västsvenska barnfamiljer som gärna återvänder. Barnen nöjda - alla nöjda... Sen kanske mer spännande skidorter lockar mer, när barnen blir äldre.

Finns nog i alperna också, PC, men såna som vi tittar inte åt det hållet och/eller ser det knappt ens för det händer i plattare delar av liftsystemet som vi svischar förbi.

Såg en hel del barnbackar och lekområden i Dolomiterna. Är väl inte alls konstigt att barn gillar att leka, alla barn vill inte åka skidor hela tiden. Första gången vi försökte med vår dotter hade hon pjäxor i 10min på en vecka (hon skulle fylla 3år), vi gjorde ett misstag och testade en dag när det var lite blåsigt. Sen är det inte säkert det var orsaken men hur som helst så lockade Klövsjös värmestuga med lekrum mer än skidåkningen.

Varit mycket i lekparken vid barnbacken i Lofsdalen med dottern och hennes kusiner när de var yngre, de älskade att åka runt i ringar som dras runt (snurrkarusell).

En bild ifrån Ciampedi med just en sån där snurrkarusell:
1763043960369.webp

Får göra litet reklam för Branäs som vi brukar skoja med ibland... Fint för barnen där uppe på Soltorget (1/4/2023 tydligen, photocredit till David Castor).

1763045766373.webp

Tillbaka
Topp