Åre skidpass, gäller från 15 dagen innan?

Kaskar

Aktiv medlem
Gäller liftkorten i Åre fortfarande från 15 dagen innan? De gjorde ju det förut men nu hittar jag inget om det på skistars hemsida

Skistars chatbot svarade mig.
Nu gäller det väl att skriva ut detta och hänvisa till detta när man står å trilskas i liften. Påstår ni att Luva har fel?!?

Luva:
❓ När kan jag börja nyttja mitt förbokade SkiPass?

✔️ SkiPasset är giltigt från att liftarna öppnar till att de stänger under de datum som du bokat. Ett tips är dock att man även kan nyttja SkiPasset dagen innan det startdatum du valt, från kl.15.00 (gäller ej Magic Mountain i Sälen, paket-SkiPass eller SkiPass som innehåller valfria dagar).

Skistars chatbot svarade mig.
Nu gäller det väl att skriva ut detta och hänvisa till detta när man står å trilskas i liften. Påstår ni att Luva har fel?!?

Luva:
❓ När kan jag börja nyttja mitt förbokade SkiPass?

✔️ SkiPasset är giltigt från att liftarna öppnar till att de stänger under de datum som du bokat. Ett tips är dock att man även kan nyttja SkiPasset dagen innan det startdatum du valt, från kl.15.00 (gäller ej Magic Mountain i Sälen, paket-SkiPass eller SkiPass som innehåller valfria dagar).
Grymt bra om det stämmer!

Om det nu fortfarande stämmer så har de haft det i flera, flera år.
Vi åkte till Åre ofta under sportloven tidigare och bor så att man kommer fram runt 14-15. Perfekt att slänga sig ut för några snabba åk för att värma upp.
Hade ingen aning faktiskt, ska på gubbhelg i Vemdalen och vi är nog i backen runt den tiden första dagen. Annars kostar ju eftermiddagskort nästan lika mycket som en heldag.

MIn erfarenhet från icke-skistar-anläggningar är annars att prisskillanden på 6,7 eller 8 dagarsliftkort är mycket liten, troligen just för att man ska kunna åka halvdagar/timmar vid ankomst/avfärd.

/Patrik

MIn erfarenhet från icke-skistar-anläggningar är annars att prisskillanden på 6,7 eller 8 dagarsliftkort är mycket liten, troligen just för att man ska kunna åka halvdagar/timmar vid ankomst/avfärd.

/Patrik
För funäsfjällen är det till och med samma kort, dvs köper du liftkort för 6 dagar får du ett åttadagarskort.

Det gäller på 1 dagarskort t.o.m. Jag åkte till Vemdalen förrförra torsdagen och utnyttjade det. Körde en gratis dag för fredagen då jag hade köpt en vecka i Trysil tidigare och vi kom upp strax innan kl 15 så blev några åk. Ringde t.o.m. och bekräftade att det skulle gälla även på gratisdagar.

Tror det gäller vid minst 3 dagars kort
(men riktiga skidåkare har väl säsongskort?)

Perfekt med säsongskort som gäller även från kl 15 dagen innan liftarna öppnar för säsongen! Generöst! 😉

Skämt åsido, det är skönt att slippa i förväg försöka optimera familjens liftkortsinköp avseende både ankomst- och avresehelg vid en veckoresa. Inte sällan blir det ju frågan om åkning delar av t ex lördagen - eller inte, om något (eller någon...) krånglar typ - svårt att planera i förväg.

Hade ingen aning om detta men kanonbra ju att det även funkar med 1-dagskort.
Nu brukar jag ju anlända kvällen innan ca kl 22 så spelar ju ingen roll för just mig men iallafall...

Tillbaka
Topp