Byta övre straps på Salomonpjäxor

PisteCarver

Aktiv medlem
Hej Forum,
Är det lätt att få bytt övre straps på ett par Salomon pjäxor i en sportbutik?
”Luddbandet” som fäster mot kardborren har börjat släppa. Jag har sytt fast det och limmat med textillim, men vet inte hur det kommer att hålla.
1772878723859.webp

Ajjemän! Är också busenkelt att fixa själv hemma! Är strapsen nitade så borra upp nitarna med en 8-10mm borr. Borra långsamt och ta paus då och då så inte metallen blir för varm och smälter plasten så hålen blir jättestora. De nya strapsen sätter du fast med t-mutter (helst sådana med hullingar som fäster i plasten), distansbricka och skruv.

Bilagor

• IMG_2551.webp
    IMG_2551.webp
    226 KB · Besök: 29
Senast ändrad:
Ajjemän! Är också busenkelt att fixa själv hemma! Är strapsen nitade så borra upp nitarna med en 8-10mm borr. Borra långsamt och ta paus då och då så inte metallen blir för varm och smälter plasten så hålen blir jättestora. De nya strapsen sätter du fast med t-mutter (helst sådana med hullingar som fäster i plasten), distansbricka och skruv.
Tack för tips!
Ja, de är nitade.
Då måste man borra från insidan och jag vill helst inte dra ur innerskon pga en del påklistrade anpassningar som jag har på den.
Kanske kan man såga av nitarna från utsidan med en bågfil?
Eller slå in ett stämjärn emellan och bända upp en glipa först?
1772890534277.webp

Tack för tips!
Ja, de är nitade.
Då måste man borra från insidan och jag vill helst inte dra ur innerskon pga en del påklistrade anpassningar som jag har på den.
Kanske kan man såga av nitarna från utsidan med en bågfil?
Eller slå in ett stämjärn emellan och bända upp en glipa först?
Visa bilaga 44425
Eller slår du en markering med en körnare på utsidan och borrar av nitarna där.

Tillbaka
Topp