Sökresultat

  1. TopiNieminen

    Vad packar ni i takboxen?

    Hör jag skrammel då har min box redan lämnat bilen.
  2. TopiNieminen

    Vad packar ni i takboxen?

    Jag har problem att få boxen å sitta kvar på min GT3 RS vid bankörning.
  3. TopiNieminen

    Blir det någon skidåkning i vinter?

    Åkte i byn i lördags, Duved torsdag-fredag. Blev första gången någonsin i Tegefjäll för mig igår, blev ganska positivt överraskad om den faktiskt.
  4. TopiNieminen

    Blir det någon skidåkning i vinter?

    Det har varit superfint väder i Åre denna helg.
  5. TopiNieminen

    Byta övre straps på Salomonpjäxor

    Eller slår du en markering med en körnare på utsidan och borrar av nitarna där.
  6. TopiNieminen

    Rädda?

    Detta projekt räddar nog ingen skidekonomi, men du kan se det som ett kul projekt oavsett vad de andra här säger och det kan till och med komma referenser om andras liknande projekt, men jag tror inte att någon som helst i regel gör denna typ av räddningar som du detta kallar.
  7. TopiNieminen

    Hafjell eller Kvitfjell?

    Nu skriver jag dett glimten i ögat och alla får avgöra hur de avslutar sin dag i backen. Men man kan i alla fall kalla fram mjölksyran i låren genom å bromsa sig nedför den backen, om man inte vill bomba. ⛷️❄️❤️ Vet inget om liftskjuts nedför.
  8. TopiNieminen

    Hafjell eller Kvitfjell?

    Klart att man störtar för dagensslut.☝️🧐
  9. TopiNieminen

    Hur montera bindning för två par pjäxor med 8 mm skillnad i sulmått?

    Eller centrerar du efter den vanligare sulmåttet ( kan påverka försäljning efteråt) Vilka sulmått spelar du med?
  10. TopiNieminen

    Blir det någon skidåkning i vinter?

    Idag var det en bra dag till det. Jag fick tyvärr inte tiden å räcka till för sådana övningar.
  11. TopiNieminen

    Normalt slitage för två år gamla skidor?

    Ja, om de är åkta bara i pisten. Men är det åkta i parken och offpist så är det vanligt att skidorna ser ut som dina ser ut nu.
  12. TopiNieminen

    Normalt slitage för två år gamla skidor?

    Att man har använt skidorna i parken är ju svar på frågan om vad har hänt med skidorna... Det klart att andrahandsvärdet sjunker om skidorna är från iår men annars är dem förbrukningsmaterial och har exakt det värdet som eventuella köpare vill betala för dem. Andrahandsvärdet sjunker fortare än...
  13. TopiNieminen

    Problem att limma fleece i en hjälm?

    Att sy kardborrfästen hade varit min favorit. 🌞👍 Enklare å få till formen av öronlapparna och löstagbart.
  14. TopiNieminen

    Liftkortsficka - en nödvändighet?

    Japp, dock det vore lite ironiskt kul få lite stryk pga. jackval i liftkön vid någon av Skistars anläggningar. 😅
  15. TopiNieminen

    Liftkortsficka - en nödvändighet?

    Köpte precis en budgetjacka från EQPE med dessa funktioner. Men man kanske ska vara försiktig med Skistar-produkter så att man slipper stryk i liftkön osv.
  16. TopiNieminen

    Liftkortsficka - en nödvändighet?

    Tänkte precis samma var ska man ha mobilen då. Jag har hellre ett kort i ett såndant utsatt ställe som kortfickan sitter än mobilen som både kan gå sönder lättare och väger i onödan vid armen.
  17. TopiNieminen

    Ex tävlings åkare letar efter pistskida som funkar i svenska underlag

    @MP1 kul att göra någon glad när man nämner Hendryx. De är fan i mig grymma lagg, dock finns dem inte på rea eller hos Sport Bittl.
  18. TopiNieminen

    Skillnad på skidslipning

    För mig verkar dessa två slipningar vara samma jobb/produkt.
  19. TopiNieminen

    Svårt att sära stoppers Salomon shift2 på Armada arv 100?

    Har remmar för å hålla belagen från varandra vid transporter och förvaring, men lämnar dem i bilen för att vara säker att jag har kvar dem efter dagen i backen. Detta är ett ickeproblem som jag lider superhårt av på 200m distans mellan bilen och omklädningsrummet, men det var nämnvärt och jag...
  20. TopiNieminen

    Svårt att sära stoppers Salomon shift2 på Armada arv 100?

    Önskar nästan att jag skulle ha detta problem mina fullrocker-skidor med Look Pivot bindningar, de vill glida isär så att de är nästan omöjliga å bära på axeln utan att hålla ihop med bägge händer.☝️😅
Tillbaka
Topp