Sökresultat

  1. TopiNieminen

    Böja skistoppers

    Då kan du skita å köpa bindningarna.
  2. TopiNieminen

    Böja skistoppers

    100mm borde gå över 105mm-110mm skidor beroende på vart häldelen hamnar pga. pjäxstorlek, form av skida, var på skidan du vill stå på. Är inte pivot stoppers 95mm, 105mm, 115mm och 130mm? Att hur mycket de går att böja får nog nån annan svara på, annars kan man använda sunda förnuftet och prova...
  3. TopiNieminen

    Riksgränsen transfer

    Är nog den vackraste tågresan med nordic wild life spotting i hela världen. ☝️🥰
  4. TopiNieminen

    [Artikel] Trysilgondolen - Ny gondollift i Trysil

    10pers eller 800kg/ägg. Tio hål i golvet för skidor.
  5. TopiNieminen

    [Artikel] Trysilgondolen - Ny gondollift i Trysil

    Fast den gör inte det. Den går ovan 56:an i början, sen delar den liftgatan med Knetta och högst upp går den ovanför 64:an högst upp. Du får gärna motbevisa mig detta på plats, jag är här redan och väntar på dig. Jag har åkt gondolen och kortet har jag tagit själv. Ungefär som i pistkartan här.
  6. TopiNieminen

    [Artikel] Trysilgondolen - Ny gondollift i Trysil

    Nej, det blir det inte.
  7. TopiNieminen

    [Artikel] Trysilgondolen - Ny gondollift i Trysil

    Nej, bara där högst upp. Eller vilken lift menar du? Det är pist hela vägen under sittliften i bilden men dock inte öppnad för säsongen än som man kan se.
  8. TopiNieminen

    [Artikel] Trysilgondolen - Ny gondollift i Trysil

    Sparrade vid räddnigsövningen från gondolen idag och startade även skidsäsongen vid samma veva.⛷️❄️❤️🚠
  9. TopiNieminen

    Skidolycka Åre

    Hets mot folkgrupp!☝️🧐
  10. TopiNieminen

    Tips om Sälen över nyår? Bästa område för 21+ som vill ha fest?

    Om ni tänker fira nyår där iår så ni får väl ta å bo där ni får tag i något boende.
  11. TopiNieminen

    Vad för typ skidor gör sig bäst i Alperna (piståkning)

    Då är det en smaksak om var GS-lagg passar. Enligt mig passar kortslagiga skidor (SL och andra med dylikt radie på skidan) bara på branta och hårda backar, för de bara gräver ned sig och självbromsar på annat typ före. Däremot funkar GS lite längre från samma utgångsläge med SL. Tyvärr har jag...
  12. TopiNieminen

    Vad för typ skidor gör sig bäst i Alperna (piståkning)

    Väldigt klart är ett par GS-skidor roligare och mer tillämpade å åka i pist än Deacon 84, ingen snack om det. Sen är det upp till dig själv vilket märke du väljer eller om du vill ha en turistGS- eller en raceGS-skida.
  13. TopiNieminen

    Montering av Look/Cast

    Pjäxgaraget i Duved.
  14. TopiNieminen

    Soloskidresa

    Vad har du för krav på boendets avstånd från backen? Finns ju hur mycket som helst å hitta på t.ex på airbnb. Jag har inga konkreta tips som skulle vara speciellt billigare å bo vid tyvärr, för jag mäter inte kul på skidor på det viset. Eller kanske Björnrike och boende på Centrat med ski in /...
  15. TopiNieminen

    Soloskidresa

    Nu vet jag inte vad du förväntar dig av en soloresa? Jag åker oftast solo och låter alltid backen/skidåkningen avgöra vart jag reser.
  16. TopiNieminen

    Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

    Nu ville jag inte betona ordet blåsning, utan att man kanske ska fundera först i vilket forum man säljer sina prylar. Där kommer min jämförelse med å sälja bil till en nasare, att det kan vara lite svårt å ha högsta ursprungspriset med i affärsavgörandeprissättning.
  17. TopiNieminen

    Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

    Konstigt att man inte tänker att det är ganska många som vet exakt vad listpriser på grejerna är. Det är liksom samma som om man försöker blåsa en bilnasare när man säljer sinnbil till denne.🤔
  18. TopiNieminen

    Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

    3000-3500kr eftersom de är borrade flera gånger, för det smalnar ju av ommonteringsmöjligheterna.
  19. TopiNieminen

    Vart hittar man stora pjäxor?

    Det blir svårt att hitta hybridpjäxor under det priset. Måste du ha hybrider om du knappt åker i dem?
  20. TopiNieminen

    Köra via Norge

    Nja, menar att komma upp via Nybergssund är mest för se norska vyer. Svenska vägarna genom vackra skogar i Dalarna är fina också, som jag upplever lite större vägar men dock mer belastade vid högtider. Men annars syftar jag på körtider från Nybergssund till Funäsdalen som jag visade på kartan.
Tillbaka
Topp