Böja skistoppers

Ompalomp

Medlem
Böja skistoppers
Tja, hur brett kan man maximalt böja/töja ett par Look Pivot 100 mm stoppers? Vad är maximala midjemått på skida dessa skulle klara av?

Böja skistoppers
100mm borde gå över 105mm-110mm skidor beroende på vart häldelen hamnar pga. pjäxstorlek, form av skida, var på skidan du vill stå på. Är inte pivot stoppers 95mm, 105mm, 115mm och 130mm? Att hur mycket de går att böja får nog nån annan svara på, annars kan man använda sunda förnuftet och prova själv. Ofta räcker det å bara slipa lite av plastkrokarna i stoppers för att de ska komma förbi kanten.
Vilka skidor tänker du använda dina stoppers?

Senast ändrad:
Böja skistoppers
Blizzard rustler 11, har inte bindningarna än men har hittat en bra beg deal så vill bara kolla innan man köper. Pallar inte köpa nya stoppers osv

Böja skistoppers
Blizzard rustler 11, har inte bindningarna än men har hittat en bra beg deal så vill bara kolla innan man köper. Pallar inte köpa nya stoppers osv

1765456441795.webp

Böja skistoppers
Då kan du skita å köpa bindningarna.
Ja exakt, varför ska jag köpa ett par bindningar med ”fel” stoppers som är runt 700 billigare än ett par med rätt stoppers? Jag föredrar nämligen att slippa extra jobb och beställningar om man kan köpa allt klappat och klart för samma pris!

Men med tanke på ditt mogna svar så antar jag att du inte var kapabel att tänka så långt!

Böja skistoppers
Aa eller grejen är den att jag kan köpa ett par med ”rätt” stoppers för cirka 700 kr mer så då är dumt att köpa ett par med ”fel” och sen lägga 5-600 på stoppers. Men tack ändå!
Det är inte lätt att böja skistoppers, troligen är de 95mm, och kommer inte funka till en skida över 110.

Senast ändrad:
Böja skistoppers
Ja exakt, varför ska jag köpa ett par bindningar med ”fel” stoppers som är runt 700 billigare än ett par med rätt stoppers? Jag föredrar nämligen att slippa extra jobb och beställningar om man kan köpa allt klappat och klart för samma pris!

Men med tanke på ditt mogna svar så antar jag att du inte var kapabel att tänka så långt!
Jag tänker precis som du beskriver själv i detta inlägg och läste det mellan raderna redan vid inlägget som jag svarade tidigare.
Vad är din poäng om mitt svar?

Böja skistoppers
Är de 95 går är det för tajt med rustler 11. Är de 105 borde det gå tycker jag, men 105 är väl ny för i år (eller förra året) så är nog inte 105 om du köper begagnat. 115 perfekt.

Snödjup

Tillbaka
Topp