Värme effekt

lehr

Ny medlem
Värme effekt
Många filmer jag har tittat på så använder de sig utav en (gul,röd) aktig effekt som ger filmen värme (tycker jag) och jag undrar om ni vet vad effekten heter? vart man kan få tag på de? och vilket program isf? jag har "premiere pro 2.0, after effects 7.0 & vegas 7"

Värme effekt
Gör en i tex aae, eller så kan du göra en egen.

Senast redigerad av en moderator:
Värme effekt
det är effekter som är till för att fejka så det ska se ut mer som 16 mm film...
dom kallas art beats, och som ovan har skrivit går dom o ladda ner på lite olika ställen, sök efter "art beats" eller "light leaks" eller ngt med "16 mm" så finner du nog lycka!
/j.

Värme effekt
ta en stillbild i den färgen du vill ha (gör i photoshop för rätt nyanser) sen maskar du eller drar klippet till sidorna med någon sorts crop inställning, sen lägger du till blur ute i kanten och ändrar oppociteten till rätt styrka!

fattar ni inte ändå är det bara att börja leka själv med olika grejjor som kan göra att det funkar..går det inte får ni ladda ner, kan ni inte ladda ner får ni tyvärr klara er utan det:P

Värme effekt
Jahapp, innan det spårar ur så bör ni tänka på att Freeride inte är något fildelningsforum.

Jag har fingrarna på stora röda knappen...

Värme effekt
BUMP! :D

Men för bästa effekt så borde du köpa ett filter till din kamera. Sen så ska det som du säger fixa i After Effects

Tillbaka
Topp