Hmm, håller med Buddy Revell, bara det att jag har på mig kläderna och märkena som jag tycker är snygga, sen får det vara hur mycket av "rätt" märke inom min krets som helst, man vill ju ha en stil. Jag går inte efter pris utan efter vad som är snyggt, det är det jag tycker illa om dom s.k "bratsen" är att dom ofta går efter pris:
-Ny tröja, vad kostade den?
Är något man hör ofta i min skola. Alla undrar vad allt kostar, det irriterar jag mig på.
Sen har du helt rätt om kina, det ända sättet att hjälpa dem är att konsumera deras vara. Sen så verkar många tycka illa om folk med pengar, men vad är det för fel på pengar, de ända man kan göra med dom är att köpa grejer så att andra får pengarna och det skapar nya jobb, jag menar rika bygger ju inte sina ferraris själva!
För att citera min SO lärare, på frågan om Bill Gates är snål svarade hon ja.Jag frågar då varför eftersom han gerbort 90% av sin förmögenhet, varpå jag får svaret - men han bygger ju hus för flera miljoner, som han kunnat ge bort istället. haha säger jag, dom pengarna Skapar jobb och går till folket, allt han tjänar går tillbaka till folket(utom det han ger bort)
Fan, jag vet att det var onödigt att skapa ett sånt här inlägg men nu orkar jag inte ta upp det, och jag vet att det är onödigt att starta en gammal tråd!