Canada Goose!

kimbadar

Medlem
Canada Goose!
Hejsan vet att många här ogillar Canada Goose, men nu har jag en kompis som bor i USA och har hört att jackorna skall vara billigare där! Någon som vet vad en jacka kostar?

Till exempel Expedition Parka ?

//Tacksam för svar!

Canada Goose!
hörde att dom inte görs i canada längre utan typ i taiwan eller nått... fast dom borde ju jöras i canada också. men dom e säkert billigare där

Canada Goose!
skulle tippa på att den kostar runt 5000kr beroende på vart du köper den. Canada goose jackorna tillverkas bara vid en spec tid/säsong och är oftast en beställningsvara när det närmar sig dessa tider. Det görs ca 25-26000 goose jackor uner ett år/säsong hade för mig att det var ca 8-9000 st kom till Sverige

Canada Goose!
MEN min kompis köpte en "äkta" goose jacka i USA förra året.
den landa somsagt på 2,500kr och det är helicoptern som kostar ca. 6000kr i sverige!
Kläm på den du

Canada Goose!
Räkna med cirka 2000:- kanske lite mer... Men vem vill ha en Expedition??? Heli Arctic ligger väl inte mer än 4000:- tror jag...

Canada Goose!
sanningen om Goose jackan.

För extrem länge sen gjordes jackan åt candensiksa seglare som behövde något extremt plag när de vart ute å fiska. När seglarna försvann försvann jackan.

sen har något tagit upp detta coh gjort det till en "modejacka" väldigt centreta till sverige och sthlm.
Jackan görs inte längr ei Canda utan på en ö utanför Kina som är en gammal koloni till Canda. Men alla som jobbar där och gör jackorna är "slavarnbetare" från Kina, tvångsflyttade.
Så de kan alltså säga att jackan är från Canda, men verkligehten är en kolni med kinesiska slavar som arbetare....

detta e va jag hört, baserat från ett tvprogram. Så de är abslut inget jag skulle satts på att köpa. Har en kompis som for över till canda för att köpa, men det fanns inga. En anna drog till Kina och mkt sant, där hittar du de billigt!

Hoppas du hittar nått annat än denna östermalms-nationaldräckt

Canada Goose!
Jag har hatat de där jävla jackorna i minst 7 år nu och har börjat inse att de har en värdefull funktion, de gör att man se vilka som är helt ointressanta människor på en gång utan att behöva lära känna dem alls man bara ser på dem att : jaha en gås, hejdå!
Det är som att de frivilligt väljer att sätta en stor skylt på huvudet på vilken det står: jag är ett får som saknar personlighet och jag är villig att betala många tusen för att bevisa det!

Canada Goose!
Canada Goose försöker expandera över hela Europa. Tidigare har över hälften av produktionen gått till Sverige vilket innebär att Sverige och i synnerhet STHLM (där den enbart sålts förut) varit dominerande marknad. Kul att veta att den är klart populärare här än i hemlandet...

Canada Goose!
ville bara göra alla er som gillar gås jackor... i canada används som är vägarbetare som jobbar efter vägkanterna..åker ni dit med en sånn jacka kommer ni bli utskrattade... fast kanske inte lika mkt som killen som åkte med en i parken i tandådalen..
och en sak till, när du skriver ett sånt där inlägg om goose, gör det för all del inte på en liknande sida som det här.. för jag skulle tro att typ 98% av alla som är medlemmar här är inte några sk. "wannebee brats"...
om folk nu är sugna på att lägga ut mkt pengar på en jacka... köp en peak istället :D

Canada Goose!
Japp stämmer.. Känner en kille från Canada som var här på besök och fick se på gåscirkusen uppe i STHLM.. Han skrattade utav helvete! Jackorna används av statligt anställda arbetare i Canada. Såsom tex vägarbetare och flygplatsarbetare. Men om ni vill ha dom, köp dom. Tycker bara att det är konstigt av en (i alla fall) lite större stad att hålla på med detta. I andra storstäder i världen vill man sticka ut och inte vara en i mängden. Om alla köper en viss typ av "inne" jacka, så är den ju inte inne längre! Eller?

Canada Goose!
Summan av kardemumman är väl att om man vill identifiera sig med kanadensiska vägarbetare så kan man köpa en Canada Goose-jacka, men vill man vara både varm och snygg så bör man satsa på något annat.
Jag tycker personligen att Martin Kellerman (han som tecknar Rocky) i flera strippar sammanfattar den generella synen på Goose i Sthlm väldigt bra.

Men visst, vill man ändå ha en för att vara varm, go ahead ... men sprätta för fan bort märket.

Canada Goose!
DE flesta i sthlm som har gåsjackor har det inte för att hålla värmen isåfall skulle de dra upp dragkedjan något de sällan gör och isåfall endast halvvägs så deras burberryhalsduk får plats.

Jag har vid flertal tillfällen sett "idioter"(?) stå och huttra och gnälla över hur kallt det är (-10) och ändå inte knäppa jacka trots att de endast haft en v-ringad supertunn t-shirt under!
I lumpen myntade nåt befäl uttrycket att det är bara lata och dumma som fryser och sällan har väl det passat in så bra.

PS all vet väl att om man fryser så sätter man på sig en 8000m parka från Marmot eller möjligtvis en Rab eller Mountain Equipment om det är lite mildare (varmare än -35).

Canada Goose!
Jaja tack för alla seriösa svar!.. Får väl försöka luska fram det på ett eget sätt! Var och en har på sig vad den vill!.. Om folk tycker det är snyggt så får väl folk ha den!.. Men det dära med att den har äkta päls är väl en nackdel, detsamma gäller om rykterna stämmer att om jackorna görs i Kina av slavarbetare så NEJ TACK!.!!

// Men tack iallafall!

Canada Goose!
snowblades har denna vinter döpts om till gåsfötter eftersom så många kandagäss åker omkring på dem pga att det är det enda som går ihop med deras åkförmåga (till skillnad från deras oftast sviiindyra skiiidutrustning köpt med pappas kreditkort).

Canada Goose!
Varför snackar vi om detta här. Handlar inte freeride om skidåkning? Denna jackan är en av de minst lämpade för skidåkning så det här samtalsämnet kanske borde tas upp på brat.nu eller nån liknande sida istället?

Canada Goose!
Hahaha, måste nästan beställa hem en gåsdräkt. Den kommer bli det hetaste till nästa år i skidbackarna, men man får se upp med säsongen för gåsjakt :p

Peace

Canada Goose!
haha jag har två saker att säga, alla klagar jätte mycket på dessa jackor på denna sida(inklusive jag), men helt plötsligt så visste alla jätte mycket om dom. och sen att den där svt grejen var jätte rolig!! haha

Canada Goose!
vafan.. jackorna är jävligt fula men fungerar säkert bra.. Rasmus dom hade dom där overallerna fast i gult i filmen day after thowmorow..

Fan vad jag är trött på alla såna här svar:

SV: Canada Goose!
Av: JustSoYouKnow online Datum: 2005-04-08 20:18:31

Va fan av allt de här e sant :S !!!!!!

säg någoting viktigt eller något av värde.. inte låta som en pundare som vill ha lite rajtantajtan och ser upp till någon och håller med allt dom säger..

Canada Goose!
Helt otroligt att ni går på sådana extremt löjliga påståenden som att Canada Goose-jackorna skulle vara tillverkade av kinesiska "slavar". Hur i helvete(ursäkta språket) kan man vara så inskränkt, att man sitter i sin bostadsrätt/villa som pappa har betalt, och påstår att man inte skall köpa dessa jackor, för att de tillverkas av slavar. Oj oj vad ni är medvetna om kinesernas sociala situation. Ni bryr er verkligen.

Om de nu tillverkas i Kina så är väl det ett argument för att köpa dem, inte tvärtom. Jag tror inte att de kinesiska s.k. slavarna skulle bli så glada om de förlorade sina jämförelsevis välbetalda jobb på fabriken.

Sedan har vi ju också alla ni modemedvetna ungar som tycker att det är såå viktigt att ha rätt kläder på er. Man skall inte kasta sten i glashus, heter det ju. Ni namedroppar ju "rätt" märken i var och varannan mening, sedan försöker ni framstå som individuella och oderoende av trender, genom att lansera hatkampanjer mot Canada Goose-människor.

Ni är popvänster allihopa. Utom en del kanske..... Läs boken förresten, Popvänster, av Erik Zsiga.

Canada Goose!
Hmm, håller med Buddy Revell, bara det att jag har på mig kläderna och märkena som jag tycker är snygga, sen får det vara hur mycket av "rätt" märke inom min krets som helst, man vill ju ha en stil. Jag går inte efter pris utan efter vad som är snyggt, det är det jag tycker illa om dom s.k "bratsen" är att dom ofta går efter pris:

-Ny tröja, vad kostade den?

Är något man hör ofta i min skola. Alla undrar vad allt kostar, det irriterar jag mig på.

Sen har du helt rätt om kina, det ända sättet att hjälpa dem är att konsumera deras vara. Sen så verkar många tycka illa om folk med pengar, men vad är det för fel på pengar, de ända man kan göra med dom är att köpa grejer så att andra får pengarna och det skapar nya jobb, jag menar rika bygger ju inte sina ferraris själva!

För att citera min SO lärare, på frågan om Bill Gates är snål svarade hon ja.Jag frågar då varför eftersom han gerbort 90% av sin förmögenhet, varpå jag får svaret - men han bygger ju hus för flera miljoner, som han kunnat ge bort istället. haha säger jag, dom pengarna Skapar jobb och går till folket, allt han tjänar går tillbaka till folket(utom det han ger bort)

Fan, jag vet att det var onödigt att skapa ett sånt här inlägg men nu orkar jag inte ta upp det, och jag vet att det är onödigt att starta en gammal tråd!

Tillbaka
Topp