Ryggsäckar tips ! ?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 65291

Guest
Ryggsäckar tips ! ?
någon som har tips på bra och snygga ryggsäckar ?

normalstora och gärna med spännen för att sätta fast spade när man ska upp på berget..

mvh hampus

Ryggsäckar tips ! ?
tänkte mig gärna en snygg väska som funkar bredvid berget oxå, inte för stor,

jag ska kolla på dom ni tipsat tack..

Ryggsäckar tips ! ?
Haglöfs Corker är snygg o grymt skön tycker jag =D har bara haft den i typ 3 veckor så jag vet inte hur den funkar i backen.

Ryggsäckar tips ! ?
Skulle vilja lobba in för ortovox ryggor som sitter otroligt tight och bra på ryggen när man kör. Finns även med inbyggt ryggskydd. Dock kanske inte snyggaste ryggan då man kan se lite lätt krummig ut i ryggen ut med den på - den är tjockast nedertill och smalnar av uppåt. Så konturen av din profil blir att du står med ovanligt dålig hållning. Men som sagt, detta är skitbra när man åker med den låga tyngdpunkten.

Edit: Kan även intyga att kvaliteten i materialet är av absolut högsta klass på dessa ryggor.

Senast ändrad:
Ryggsäckar tips ! ?
ABS ryggsäck helt klart ! Får du ett bra pris på en sådan eller har gott om pengar, KÖP !
Om du ska vara borta än säsong så är det värt varje krona för folk dör i verkliga livet och om det kan undvikas med material så varför inte!

Annars dakine heli pro...

Ryggsäckar tips ! ?
Osprey Switch is the shit, klart bästa skid/brädryggan på marknaden. Den har allt som man behöver på en bra rygga för skid- eller brädåkning
• Sitter tajt på ryggen
• Separat fack för spade och sond
• Bra fickor på avbärarbältet
• Bra möjlighet att spänna fast skidorna eller brädan
• Stort topplock som sväljer en hjälm
• Grymt bra kvalite, kommer att hålla i många år
• Snygg nog att ha som city rygga till vardags

http://www.ospreypacks.com/Packs/SwitchSeries/

Micke

Ryggsäckar tips ! ?
Instämmer med alla som rekommenderar Dakine!
De har en variant som heter Pro 2 som är superbra!
JAg har HeliPro tjej (lite kort i ryggen åt mig har jag tyvärr upptäckt), Chute (40 liters, grym!) och även en data väska från Dakine...
Jättenöjd med alla 3!

Ryggsäckar tips ! ?
DaKine HeliPro, de sitter som klistrad, känns inte som jag har den på ryggen, har även ryggskydd emellan, men allt fungerar fint ihop, bra packningskapacitet har den också =)

Ryggsäckar tips ! ?
Iofs... Heli pro till skidåkare ???

Är det verkligen såå skönt att bära skidorna i 45 graders vinkling? Ser mycket skönare ut rakt upp..

Ryggsäckar tips ! ?
Tycker det är mycket bra att bära skidorna snett. Bar dem rakt på förra ryggsäcken och personligen gillar jag Heli Pros lösning bättre. Däremot är kvalitén på Heli Pro inte den bästa. Plastspännen, sömmar och själva tyget har gått sönder på min efter en säsong (Det är två säsonger vid närmare eftertanke).

Senast ändrad:
Ryggsäckar tips ! ?
Snor tråden lite, En kamera ryggsäck för systemkamera och ett gäng objektiv, Den ska klara av en dag i backen utan problem, nått tips?

Ryggsäckar tips ! ?
Sund1ng sa:
Haglöfs Corker är snygg o grymt skön tycker jag =D har bara haft den i typ 3 veckor så jag vet inte hur den funkar i backen.
Hmmh, ja tvilar stark på att corkern är scysst i backen, men den e ju snygg :P

Men Dakine helt klart bra !

Lycka till :P

Ryggsäckar tips ! ?
Min Heli Pro hänger fortfarande med efter fem-sex vintersäsonger med skidåkning och två sommarsäsonger MTB-cykling. Enda kvalitets-problemet jag märkt är att bindningarna skaver på tyget på ett ställe när man spänt fast skidorna på ryggen. Fixas enkelt med en strategiskt placerad tejp-bit.

Ryggsäckar tips ! ?
chrtur sa:
MikeMike sa:
Kolla in Dhaulagiri Ski Expedition 2007 artikeln, gissa vad Fredik har för rygga, ja just det en Osprey Switch!

https://www.freeride.se/content/1539/

M
Då måste den helt enkelt vara det enda valet bland alla modeller... Sådana input hjälpte mig också när jag var fjorton år gammal ;)

Ps. Men kanske fungera sådan klassisk reklam ännu?
Absolut. Jag torskar på sånt här ... Är sugen på en Ospray Switch 26 som alpin dagsturssäck (spade,sond,dricka,extra goggles,kamera och lite annat smått och gott)! Något starkt skäl till att välja en annan säck?

/MM

Ryggsäckar tips ! ?
Mountain_Man sa:
chrtur sa:
MikeMike sa:
Kolla in Dhaulagiri Ski Expedition 2007 artikeln, gissa vad Fredik har för rygga, ja just det en Osprey Switch!

https://www.freeride.se/content/1539/

M
Då måste den helt enkelt vara det enda valet bland alla modeller... Sådana input hjälpte mig också när jag var fjorton år gammal ;)

Ps. Men kanske fungera sådan klassisk reklam ännu?
Absolut. Jag torskar på sånt här ... Är sugen på en Ospray Switch 26 som alpin dagsturssäck (spade,sond,dricka,extra goggles,kamera och lite annat smått och gott)! Något starkt skäl till att välja en annan säck?

/MM
Den saknar luftkuddar?

Ryggsäckar tips ! ?
Mountain_Man sa:
Något starkt skäl till att välja en annan säck?

/MM
Jo, nu när jag tänker efter en anings, med all respekt till Er ålder, så finns denna säcken fortfarande att få tag på i en lokal butik i mina krokar! Intresserad?

matterhorn-20.jpg

Skida lugnt!

Tillbaka
Topp