Säsong Chamonix 2016/2017

hugonystrand
17 inlägg
hugonystrand 17 inlägg 3 år sedan

Tjena!

Tänkte samla alla som är sugna på en säsong i Chamonix 16/17. Vi är 2 killar på 20 år som har bestämt oss och söker flera som är sugna. Har hittat fräsch lägenhet som vi behöver 2 personer till för att fylla upp. Vi kommer även köra bil från Göteborg och kommer antagligen kunna ta med oss minst 1 person där.

För oss är skidåkningen prio 1 men inte fega för öl och krök heller för den delen.

Hör av er om ni tänker i liknande banor.

Svar

mans-dohns
3 inlägg
mans-dohns 3 inlägg 3 år sedan

Tjenis!

Går och drömmer i liknande banor här för kommande säsong. Vore grymt och höra lite mer detaljer kring boende etc. Släng gärna ett mail på mansdohns@gmail.com så blir det inte så trådigt här!

/ Måns

MnO
2234 inlägg
MnO 2234 inlägg 3 år sedan

Just nu den enda tråden som inte berör "Original Passports" smile

TTsnow
3 inlägg
TTsnow 3 inlägg 3 år sedan

vilka månader hade ni tänkt vara i chamonix? vi är 2 personer som söker boende för 1-2 månader i mars/april 2017! hade varit nice och dela under den perioden

Max-Lucas
1 inlägg
Max-Lucas 1 inlägg 3 år sedan

Tjena!

Hade också tänkt att dra iväg köra en säsong i alperna nästa vinter! Hör gärna av er till mig i PM, eller på max.bergqvist@hotmail.com. Så kan ni berätta lite mer om hur ni tänker. Är helt ny på det här med att vara iväg en längre tid så hade varit perfekt att göra det tillsammans med någon annan så man får mer rutin! wink

wessozi
80 inlägg
wessozi 80 inlägg 3 år sedan

Jag är oxå ny för det, tänkte ni jobba eller sparat ihop pengar för det? Jag e me på det dock om jag fixar ledigt från jobbet!

ztoffe3
47 inlägg
ztoffe3 47 inlägg 3 år sedan

Precis som Wessozi skriver är jag intresserad OM jag får ledigt från jobb.

Hur har ni tänkt kring jobb där nere? Eller ska ni bara bumma utan att jobba? tongue

Jag är sjutk sugen på att jobba en säsong till som Skidinstruktör (har gjort en säsong i bad Gastein).
Chamonix är något som lockar såklart!

Är en skidälskande kille på snart 24 år som åker från att liften öppnar tills den stänger, älskar alla typer av både pister och off-pister!
Har bott ihop med folk förut och sköter min egen skit för att göra livet trevligt för rumskompisarna! - Söker likasinnade att dela boende med!

//Stoffe
smile

hugonystrand
17 inlägg
hugonystrand 17 inlägg 2 år sedan

Tjenare!

Nu börjar de snart bli dags att fixa allt inför vintern, o såg att du va intresserad. Vi är just nu 2 polare från Göteborg som har en Najs lägenhet på G och vi behöver 2 pers att dela med.

Vi är båda 20 år och ser fram emot mycket bra åkning men också fest o jobb. Berätta lite om dig själv så kanske vi klickar superbra! Vi kommer köra bil ner från Göteborg också.

Du kan även Adda mig på Facebook Hugo Nystrand.

Ha de gött!

gabrielabbe
8 inlägg
gabrielabbe 8 inlägg 2 år sedan

Tjenare!
Är ensam kille på 19 år från Helsingborg som även är sjukt taggad för en säsong!

Är framförallt sugen på grym åkning, men fest & jobb ska självklart höra till också!

Svårt att beskriva sig själv här så, men ta gärna kontakt med mig haha, Gabriel Abbe på FB eller här i PM!

hannah-la
2 inlägg
hannah-la 2 inlägg 2 år sedan

Tja!

Jag och en tjej till (19 och 20 år) är taggade på Chamonix 16/17! Jobb är halvt fixat men boende är fortfarande oklart. Hur länge planerar ni att vara där?

hugonystrand
17 inlägg

Tjena Hanna! Vi planerar att vara dör från december-april! skriv till mig på fb så kan vi snacka mer! Hugo Nystrand

Almayao
3 inlägg
Almayao 3 inlägg 2 år sedan

Hallå!
Jag och min kompis letar också roommates, vi är två tjejer på 20 och 21 från Stockholm, hör gärna av er om ni inte bestämt med någon annan redan.

gabrielabbe
8 inlägg
gabrielabbe 8 inlägg 2 år sedan

Hejsan Almayao!
Jag har fortfarande mina armar utsträckta för att hitta något med någon/några! Så ifall ni är villiga att ta med en 19årig snubbe från Helsingborg så nå gärna mig på fb: Gabriel Abbe

isaklofwander
1 inlägg
isaklofwander 1 inlägg 2 år sedan

Halloj! Hur fixade ni lägenheten där? jag och ett par kompisar planerar att åka ner så letar boende för fullt! smile

linaeriksson
1 inlägg
linaeriksson 1 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad linaeriksson (2 år sedan)

Tjena Hugo & alla ni andra som funderar på säsong i Chamonix!
Jag heter Lina, är 19 år och fruktansvärt sugen på en säsong vilket ingen annan av mina kompisar är vilket gör att jag får köra solo. Skidåkning är även för mig det som är mest viktigt, dock kommer jobb och fest tätt därefter.
Jag tycker inte det låter helt fel att dela boende med er så om ni fortfarande har en plats över så tveka inte på att höra av er! Bor även bara några mil söder om Göteborg (Varberg) så att samåka ner hade inte heller vart några större bekymmer!

Ha det gott!!
// Lina Eriksson

Forellen
4 inlägg
Forellen 4 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Forellen (2 år sedan)

Tjena allihopa!
Vi är 2 grabbar på 20 år från Göteborg som tänkt att dra ner på säsong i Chamonix. Skidåkning är prio ett men kommer även bli en del fest och jobb. Min kompis har gjort en säsong innan och jag har åkt mycket skidor. Så helt enkelt söker vi folk att dela boende med . Vi har lite tankar på hur man kan göra med jobb osv så dra iväg ett pm eller lägg till mig på fb om du/ni är nyfikna:)

facebook.com/filip.forsell.6

veraph94
4 inlägg
veraph94 4 inlägg 2 år sedan

Hallojsan!

22årig tjej från Skåne/Ystad som bummat 2 säsonger i Bad Gastein och Revelstoke, BC. Letar efter några sköna personer och dela boende med för en säsong i Chamonix!
Prio 1 är att tura och köra så mycket puder som möjligt men tanken är även att jobba och festa så klart.

Om ni sitter i samma sits som jag, vet något boende eller något annat värt att veta så släng iväg ett pm eller lägg till mig på fb!
https://www.facebook.com/vera.perssonholm

Ha det!

NiklasDahlberg
1 inlägg
NiklasDahlberg 1 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad NiklasDahlberg (2 år sedan)

Tjena!

Vilket är det bästa tillvägagångssättet när man ska hitta en lägenhet?
Jag beger mig till Chamonix i mitten av oktober och kommer antagligen hem någon gång i februari. Söker både lägenhet och roommates!
Hör av er om någon är intresserad.

Fridens liljor

sebhahn
124 inlägg
sebhahn 124 inlägg 2 år sedan

Hej!
Är en 19årig kille från Stockholm som är sugen på en säsong i Chamonix! Skidåkning och jobb varvat med lite fest är väl tanken! Är helt grön på säsongande och söker både jobb och boende. Hör gärna av er om platser lägenheter osv! På fb heter jag Sebastian Hahn!

ANordvall
48 inlägg
ANordvall 48 inlägg 2 år sedan

Hej, letar boende för två personer som tänkt spendera 2 månader i Chamonix under perioden Januari-Februari 2017..
Kanske vill någon dra ned sin månadshyra en aning under den tiden, och har plats för två extra själar.
Vi kommer mest befinna oss ute och klättra/åka skidor, så vi lär inte vara till stort besvär.
Är det något som känns intressant för någon så bor vi gärna och betalar hyra för tiden, gärna inte mer än 7000 per månad dock.

Hör av er på alexander.nordvall@outlook.com , eller skicka ett PM här.

Tack så länge,

LisaLundqvist
2 inlägg
LisaLundqvist 2 inlägg 2 år sedan

Hej!
Jag är en tjej, 19 år. Ska på en intervju hos Langley för att jobba åt dom som servitris i Chamonix denna vinter! Får jag inte det jobbet vill jag ändå komma iväg dit på ett eller annat sätt! Boende tror jag dom fixar om jag åker via dom men vore ändå kul att snacka lite med andra svenskar som ska dit!

Åker skidor och snowboard, älskar puder, gillar att festå, kommer från värmland och är svinsocial! Ses i vinter hörrni!!!

clarasw
2 inlägg
clarasw 2 inlägg 2 år sedan

Hej allihopa! Jag är också sugen på en säsong i Chamonix men har ingen att åka med och söker därför både rommies och skidkompisar. Vet inte riktigt hur man ska gå till väga med att fixa lägenhet och jobb etc. så om det är någon som fortfarande har lägenhet på gång och plats över, hojta gärna till mig! Hoppas på en säsong med mycket skidåkning och också en del jobb och fest precis som alla andra här wink

Är för övrigt en taggad 20-årig tjej från Göteborg och tänkte att jag skulle dra ner i början på dec och stanna tills april.

Skriv till mig på fb så kan vi snacka mer där! https://www.facebook.com/clara.swanbeck

//Clara

eliasrygler
3 inlägg
eliasrygler 3 inlägg 2 år sedan

tjena
vi är 3 st som är sugna på att dra till chamonix, någon som vet vad liftkortet kommer hamna på (det stora passet) har hört att man ska kunna få det billigare om man köper det tidigt men kan inte hitta priset på någon sida?

// Elias
cool

hugonystrand
17 inlägg

eliasrygler :

tjena
vi är 3 st som är sugna på att dra till chamonix, någon som vet vad liftkortet kommer hamna på (det stora passet) har hört att man ska kunna få det billigare om man köper det tidigt men kan inte hitta priset på någon sida?

// Elias
cool

Tjena!

Tror man får räkna på ca 10 000 kr för säsongskort om man köper det en stund innan!

Till alla er andra: vår lägenhet är full! Vi ses där nere! Bästa sättet att hitta lägenheter är på Chamonixaccomondation samt Chamonix holidays där vi bokade!

Lenz
265 inlägg
Lenz 265 inlägg 2 år sedan

Ett tips är Air Bnb. Kan ni nog få bra pris om ni hyr hela säsongen.

SIMONGUST
36 inlägg
SIMONGUST 36 inlägg 2 år sedan

Hallå gänget!
2 goa västgötar från Boråshållet är sugna på chamonix och söker roomies/pudertorskar/drinking buddies för en säsong himlen. Skicka gärna PM om det låter intressant, the more the merrier!
//Simon

ToveWahlin
7 inlägg
ToveWahlin 7 inlägg 2 år sedan

Hej allihopa!

Jag är en 21 årig tjej från Stockholm som såå taggad på en säsong i chamonix i år! Lyckades dock inte övertala mina kompisar o inte ens min tvilligsyrra om hur kul det kommer vara, men nu bestämde jag mig för att dra ner ändå! smile

Började precis kolla upp saker, så har igen lägenhet men vill gärna dela med trevligt folk. Har någon en plats över i sin lägenhet eller nått annat tips så hörs vi! https://www.facebook.com/tove.wahlin.7

Ha det bäst! // Tove

carlfladjemark
1 inlägg
carlfladjemark 1 inlägg 2 år sedan

Hej allihopa!

Jag & 2 andra vänner ska ner till Chamonix nu i vinter & köra en säsong (egentligen är vi sammanlagt 4, men den 4:e och sista åker ner i januari ca) redan löst lägenhet & ska söka jobb i dagarna! Någon som varit där förr som kanske har något tips till jobb eller liknande?

Finns även chans att vi har plats till en till i lägenheten om de någon som saknar boende, hör av er isåfall så checkar vi på de smile Skicka iväg ett pm eller sök upp mig på fb om ni är intresserade eller vill hjälpa till med tips om jobb osv, puss & kram.

Mvh Carl!

AnnieDa
1 inlägg
AnnieDa 1 inlägg 2 år sedan

Hej!!
Vi är 4 glada skåningar som söker ytterligare 2 roomies inför en säsong i Chamonix? Boende är nästan fixat.
Vi är ett lättsamt gäng som ser fram emot skidåkning, fest och härligt häng!
Skicka gärna iväg ett PM om detta låter intressant så checkar vi läget:))

Annieda Citera
mmmmmbro
2 inlägg
mmmmmbro 2 inlägg 2 år sedan

Hej gänget!!
Vi är två tjejer på 19 år från Stockholm och Göteborg som tänkte köra en säsong i Chamonix och vill jättegärna hitta några till som är sugna på att festa en massa samt åka skidorrrr och eventuellt jobba. Jag ska jobba men min kompis ska plugga franska. Vi tänkte dra ner december-april och är supertaggade, hör gärna av er så kan vi snacka lite mer om planer osv!

Linneak
3 inlägg
Linneak 3 inlägg 2 år sedan

HEJ!!

Vi är tre stycken tjejer födda -96 som nu är redo för vår andra säsong i Chamonix. Vi har en superfin lägenhet på tråden för fyra personer som är tillgänglig från runt 15 december till 15 maj. Vi letar nu efter en ytterligare person som älskar skidåkning, höga berg, gå på hike, goda middagar och en och annan öl ibland. Känner du dig träffad?

HÖR AV DIG!!

https://www.facebook.com/linnea.karlsson.18?ref=ts
https://www.facebook.com/fanny.s.antonsson?fref=ts
https://www.facebook.com/filippa.karlsson.73?fref=ts

PetraO
5 inlägg
PetraO 5 inlägg 2 år sedan

Tjaa!!
Är en tjej på 20 år som är så sjukt sugen på att göra en säsong i Chamonix!
Jag reser ensam så är i stort behov av att hitta någon att dela boende med! Såååå om någon letar efter en roommate så äre bara att slänga iväg ett PM!!
// Petra

Petra O Citera
KlaraHaggblom
19 inlägg
KlaraHaggblom 19 inlägg 2 år sedan

Tjaaa, vi är 4 19-åriga tjejer som fått tag på boende i Chamonix. Tänkte kolla med alla er som varit där/planerar att åka hur ni ska göra med jobb? Är det lätt att fixa? Hur/när/var/hur mycket osv? Svara gääärna här eller släng i väg ett pm på fb: https://www.facebook.com/klara.haggblom
Hadee:D

Vattendroppe
Online 3046 inlägg
Vattendroppe 3046 inlägg 2 år sedan

En till fransk säsongartråd jag missat att invadera!

Jag kommer åka från Stockholms-området ner mot franska alperna nångång efter jul, har två passagerarplatser lediga i bilen! Vill du åka med till någon fransk alp-ort så är det bara höra av sig.

Letar också folk att tura stort och avlägset med, om det är något du gillar så är det också helt klart anledning att höra av sig!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
ToreJungebro
6 inlägg
ToreJungebro 6 inlägg 2 år sedan

Hejsan alla som ska säsonga i Chamonix!

Jag är sjukt taggad på att göra en säsong i alperna och tänkte höra om det finns någon/några som letar roommates eller vet vart man kan hitta nåt schyst ställe att bo på. Så sitter ni på bra info tveka inte att höra av er! smile https://www.facebook.com/profile.php?id=100012166035935
// Tore

gglas1
2 inlägg
gglas1 2 inlägg 2 år sedan

Tja!

Jag https://www.facebook.com/albin.glas?fref=ts och min polare alex https://www.facebook.com/alexander.jonsson.73?fref=ts är på¨väg ner till Cham i Januari och letar därför boende från jan och säsongen ut! smile vet du av var man kan hitta schyssta boenden? Letar du/ni efter några att fylla upp er lägenhet med? tveka inte att höra av er, allt är av intresse! smile

I övrigt åker vi mer än gärna skidor och är sällan blyga för en öl.

vi hörs!

DzB
41 inlägg
DzB 41 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad DzB (2 år sedan)

Hej,

Hoppas ni säsongare inte har något emot att jag lånar eran tråd lite. smile

Jag ska ner med ucpa vecka 3 i Argentière.
Stannar efter det en vecka själv i Les Houches 21-28 januari och hade gärna velat lära känna någon som man kan åka med och gå ut med. Pist, puder, tura.. är öppen för allt. Så om någon är öppen för en ny vänskap hör av er. Kan bli lite tråkigt att åka runt en vecka själv o utforska cham känner jag. Skriv här eller på facebook: Dzenan Borovac

NellieSteneberg
14 inlägg
NellieSteneberg 14 inlägg 2 år sedan

hugonystrand :

Tjena!

Tänkte samla alla som är sugna på en säsong i Chamonix 16/17. Vi är 2 killar på 20 år som har bestämt oss och söker flera som är sugna. Har hittat fräsch lägenhet som vi behöver 2 personer till för att fylla upp. Vi kommer även köra bil från Göteborg och kommer antagligen kunna ta med oss minst 1 person där.

För oss är skidåkningen prio 1 men inte fega för öl och krök heller för den delen.

Vad kommer ni att betala i hyra?

hugonystrand
17 inlägg

NellieSteneberg :

hugonystrand :

Tjena!

Ca 5000/månad per person

gglas1
2 inlägg
gglas1 2 inlägg 2 år sedan

hugonystrand :

NellieSteneberg :

hugonystrand :

Tjena!

Ca 5000/månad per person

har ni fortfarande platser kvar? smile

JeffB
27 inlägg
JeffB 27 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad JeffB (2 år sedan)

Fel.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook