Riksgränsen

FelixSandh
42 inlägg
FelixSandh 42 inlägg 4 veckor sedan

Halloj, vi är ett gäng som tänkte åka till riksgränsen över midsommar. Allt är bokat o klart ej omboknigsbara hmm fick höra idag att som tagit beslutet att inte hålla öppet och att de stänger 27 maj. Så nu till min fråga, finns de några skidorter i närheten i Norge~40 mil ish Max, eller om ni har tips på andra grejer vi kan göra.

Svar

johan
2817 inlägg
johan 2817 inlägg 4 veckor sedan

Tror jag läste att @corin var i krokarna..

Vattendroppe
Online 2877 inlägg
Vattendroppe 2877 inlägg 4 veckor sedan

@FelixSandh Förmodligen ingenting som är öppet. För snötillgång är nog Lyngen/Troms best bet framöver, men där finns det inga skidorter. Och så sent som midsommar vete fan om det kommer finnas särskilt mycket snö kvar där heller. Pröva cykling, klättring eller vandring?

www.randoscando.com/ Citera
ViktorHolmberg
2 inlägg
ViktorHolmberg 2 inlägg 4 veckor sedan

Är ni säkra att dom har stängt midsommar? På hemsidan står det att skidsäsongen är till 27e maj, men det står även öppettider för åkning 21-24e juni. Så skicka ett mail och dubbelkolla.

unsuspected
Online 250 inlägg
unsuspected 250 inlägg 4 veckor sedan

ViktorHolmberg skrev:

Är ni säkra att dom har stängt midsommar? På hemsidan står det att skidsäsongen är till 27e maj, men det står även öppettider för åkning 21-24e juni. Så skicka ett mail och dubbelkolla.

Var där för 2 veckor sen och snö var det inte mycket av. Smälte ordentligt och en stor pool innan första sittliften.

Corin
1148 inlägg
Corin 1148 inlägg 3 veckor sedan

Det är stängt midsommar, och jag tror du ska ha fått erbjudande om antingen full återbetalning, att boka om till nästa år eller att boka om till Björkliden. I alla fall om boendet var via Lapland Resorts.

Snöläget är inte katastrofalt ovanför typ 900m, men under det är det verkligen inget att hänga i granen. Det ska finnas lite fina åka norrut, typ Lyngen, men skulle inte säga att man kör det över dagen från Gränsen. När det gäller öppna liftar på midsommar, så är det nog en glaciär i Norge som gäller. Juvass, Fonna eller Stryn kanske?

Vill ni norrut (vilket jag alltid rekommenderar) så är ju Lofoten ett måste åtminstone två eller tre gånger i livet. Hur mycket bra vandring och klättring som helst, surf och underbar natur. Det är nog mycket folk den tiden på året, men det är värt ändå, i alla fall om man inte varit där förut. Norra Norge i allmänhet är dock sjukt fint.

livet är en semester Citera
Anzom
555 inlägg
Anzom 555 inlägg 3 veckor sedan

Det smälter fruktansvärt fort på de flesta platser även i grannlandet. Vid midsommar skulle jag ta bort stryn, så fonna eller galdhöpiggen gäller. Topptur är att glömma.. om man inte vill leka med glaciärer. Det är ett sånt år i år.

Den som väntar på något gott.... Citera
AndreasM
119 inlägg
AndreasM 119 inlägg 3 veckor sedan

Snöläget är väldigt dåligt i år mot normalt norr om Hemavan. Tror det är anledningen till att de inte har öppet på midsommar som vanligt.

Är nog glaciär som gäller

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook