Vilket håll snurar ni åt?

Ipod

Ny medlem
När ni gör trick som 360 och 720, vilket håll snurrar ni åt då?, vilket håll är lättast att surra åt?

roliga ni är..

backside eller frontside.. höger eller vänster..

det beror ju (väl) på tricket man skall göra..

en 360 åt höger e ju backside

och en 360 åt vänster e ju en frontside

:D

snöbräda e kul

(på skidor e det väl samma sak skulle jag tro 360 som 360 eftersom man står rakt frammåt)

Testa på från trampolin, på en studsmatta eller bara att du står på marken...Själv snurrar jag åt vänster, jag tror att de är de vanligaste...

jag snurrar bak å fram hit o dit höger vänster neråt uppåt. fast vänster e lättast tycker jag men de e olika

har ni märkt att han säger "vilket håll är lättast surra åt" inte att snurra utan surra!!!!:P:D

det är hur du känner o tycker när du ska spinna... själv så blir de vänster

Precis som någon tidigare sa, så är det ju för snowboardåkare beroende på om man åker goofy eller regular..!? Själv kör jag goofy, så då måste väl det betyda att en backside för mig är när jag snurrar till vänster?!

Satt för övrigt o analyserad just vilket håll surfarna brukade ta en våg på beroende på vilken stanceen man hade.. Det borde ju betyda att man måste träna sig att åka på båda två olika tekniker, eftersom vågen bryter antingen åt höger eller vänster på olika platser...

Ritigt shyst surf film med skön musik till.. (september sessions)

jag snurrar vänster det är vanligare men man måste känna själv vilket som känns bäst

--- snirp ---
Satt för övrigt o analyserad just vilket håll surfarna brukade ta en våg på beroende på vilken stanceen man hade.. Det borde ju betyda att man måste träna sig att åka på båda två olika tekniker, eftersom vågen bryter antingen åt höger eller vänster på olika platser...
--- snirp ---
Är ju samma som tåskär och hälskär.

Blir lite större skillnad på våg än snö. I början känns tåskär betydligt enklare eftersom man ser vågen bättre då.

Men två olika tekniker är att ta i.

Vissa saker är enklare när man surfar backside (vänster om man är natural), tex cut back.

Angående snurra på snowboard; borde det inte vara lättare att landa front side? Dvs snurra höger/medsols som man är natural?

Creeds till Nojlas som helt (uppenbarligen obemärkt eftersom folk fortsätter att mala på med att svara höger resp. vänster följt av "det är inviduellt") kläcker ur sig: "Bara jag som tycker det här inlägget känns lite skruvat?"

Tätt påföljt av : Förresten, SNURAR?
Är det samma sak som SNORAR?

Förresten, jag snurrar inte. Skidorna kan få utlösning då! (ironi)

Ett skratt om dan håller doktorn på stan :) Fan va jag gillar sånt!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp