Packlista för en skibum

Packlista för en skibum
Ska göra min första säsong nu i Badgastein, åker 1 dec och stannar tills jag tröttnar.
Tänkte höra om här finns några gamla skibums som har nån koll på vad man ska ha med sig och vad som skall lämnas kvar hemma.
Vore tacksam för seriösa svar!

Packlista för en skibum
Tag med bilen så Du kan testa små goa system där snö ligger orörd flera dagar efter sista dumpet.... + massor av stålar så du kan köpa alla nya prylar du behöver för att få ut det bästa av alperna..... Sändare, spade, sond, hudar, turbindningar, kartor, kikare, thermos, camelback, sittunderlag, helikopterförsäkring, snorkel......... Kolla om sängkläder,handduk mm ingår i boendet så slipper Du släpa på sådant.

Packlista för en skibum
på tal om sängkläder o sånt, hotel belleveue har många härliga linneförråd som står öppna för allmänheten, så d e bara och gå in och ta för dig! Men, man får vara smidig, finns en massa städerskor i omlopp...

Packlista för en skibum
yutta: sjukt fint att du sade det, det höll jag på att glömma :P

Om man bara åker ner utan boende, bör man ta med sängkläder då, eller brukar det finnas?
Ungefär vad ligger månadshyran på (om man vill bo rätt så centralt), och brukar man betala förskott?

Nån som vet nåt schysst ställe i BG som erbjuder bummarboende?

Packlista för en skibum
gå in på www.bummare.com sida speciellt för bummare i bg..

har för mig att det finns något som heter kråkslottet som du kanske kan bo i.

Packlista för en skibum
Mina tips:

Kopior pa passport, bra att ha av manga anledningar.
Checkar som du kan anvaenda i staellet for cash. Det e inte sa kul att laegga ut en massa kontant
det foersta du goer naer du skall betala deposition for boende. Har flera fordelar, sedan aer det ju
bara att se till att checken rivs ner du flyttar ut.
Nagot som visar vad du goer hemma, typ intyg att du studerar eller arbetar eller i alla fall betalar
dina raekningar aer vaelkommet och visar att du e reko naer du skall hyra fetinglaegenheten eller
kanske jobba.
Skaffa ett kontantkort snabbt pa plats och undvik svindyra roamingavgifter naer folk ringer upp dig!

En stor packe svenskt godis.

Packlista för en skibum
Ok, nu är boendet fixat iaf, ska bo i en av kinarestauratens lägenheter, någon som har nån erfarenhet av dom?
Skulle vara schysst med lite fler tips på saker som man absolut inte får glömma :P

Packlista för en skibum
30 uppsättningar underkläder så du slipper tvätta så ofta är ett ganska hett tips!

Packlista för en skibum
Ja, på tal om tvättning, att tvättmaskin inte finns på boendet antar jag, hur funkar det? Finns det tvätthallar i byn, och isf hur mkt kostar det? Eller blir det till att doppa kläderna i toan, stänga locket, spola och hänga upp? :P

Packlista för en skibum
Aarebum, vi hade visst tvättmaskin i lägenheten, så jag behöver nog inte 30 par :P

Nu börjar det bli stressigt, sticker om 1 vecka.
Vad ska med och vad ska lämnas hemma?

Tillbaka
Topp