Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Fanns det inte en "poll" i ämnet för en tid sedan? Vill minnas att majoriteten körde med. Kör själv med hjälm. Fast fördelen med att köra utan skulle kanske vara att man inte minns alla vurpor lika bra. Bättre för egot, alltså
Började köra me hjälm för 3 år sen.
Fick en liten väckelse när ja droppa en klippa å missa landningen å va typ 3 cm ifrån å spräcka skallen mot en "utstickare".....
Jag började köra med hjälm förra säsongen. Nu tycker jag det är skönare med hjälm än mössa. Känns varmare, luftigare och inga glasögon som trycker på skallen.
Har inte köpt någon hjälm själv än, utan har hyrt för 60-70:-/vecka. Tror det blir en Scott Crystal i år. Verkar prisvärd och den passar mitt ovala huvud
Kör utan för tillfället men igår när jag var upp till Åre saknade jag det, mest på grund av att det skulle va varmt om öronen men även på grund av alla galna människor som åker utan någon som helst kontroll. Jag menar, även om man själv håller sig på fötterna kan man bli pååkt av någon annan. Samma sak med ryggskydd, hellre med ett på än utan. Ska ut och leta upp någon schysst hårdhatt i veckan.
Jag köpte hjälm till i år och har åkt en gång med den. Mycket skönare med hjälm än med mössa tycker jag. Gosigt o så. Sen vågar man ju mer och står på som en galning :P
att köra med hjälm är ju upp till var och en. de som inte använder ngn hjälm har uppenbarligen inget att skydda, och det är ju synd för dem. själv kör jag med hjälm...
Har två anledningar till att jag åker med hjälm:
1. Det går så mycket fortare då!!!
2. Har ägnat två av min säsongs hittills 10 dagar åt att ta hand om kompisar med hjärnskakningar... En hjärnblödning och en helikopter. De körde inte med hjälm. Då.
Finns det hjälmar att köpa till helikoptrar då, alpnina??
just ja, jag har hjälm också. Mest för säkerhetsaspekten, men jag får väl medge att det inte hade fallit mig in att köpa hjälm för 5 år sedan, eftersom det inte var modernt då...
börjar med hjälm detta året, nu har man börjat bli lite farlig. måste man skydda det lilla man har....en annan anledning är också att det e snyggt! ;0)
Efter att ha kört med hjälm i 5 säsonger så ser jag ingen anledning till att INTE göra det. Numera tänker jag
inte på att den sitter där. Med dagens ventilation i vårhjälmarna så funkar inte argumentet att "det blir för
varmt" heller. Desutom går det att hika en timme med gogglarna i pannan utan att de blir immiga.
Känner mig lika naken utan ryggskyddet också.
använder inte hjälm.. anledning har inte någon.. varför jag inte har någon är för att jag inte hittat någon som passar bra.. hitta en rossignol bandit den va skit skön men hade inte pengar till den då. senare när jag väl skulle köpa den hade de sålt den.. så om någon vet var man hittar en rossignol bandit hjälm tipsa mig.. men jag använder ryggskydd iallafall när jag sticker iväg i offpisten eller när jag tillbringar tid i park/pipe..