Freeride Video Awards 2006

johan

Administrator
Freeride lanserar skidvärldens nya amatörskidfilmstävling, Freeride Video Awards. Alla som kan hålla i en filmkamera är välkomna att tävla om exklusiva priser och en skjuts ut i skidfilmsvärlden.

Gå till tävlingssajten för Freeride Video Awards
Här hittar du tävlingklasser, priser, deadline, regler och tävlingsformulär för att delta i tävlingen!!

Har du frågor kring tävlingen så ställ dem gärna här!

haha...läser ni i texten så ser ni att materialet ska vara filmat mellan oktober och augusti....det är ju på sommaren man klipper skidfilmer, ni kan ju inte klippa under vintern för då filmar man.
en skidfilmstävling mitt i vintern skulle vara rätt märkligt.
J

hur ska filmen skickas in?? på band eller cd skiva eller dvd eller hur gör man? vart ska man skicka den?? blev inte mkt klokare av att läsa tävlings sidan...

det står...
- E-post: videoawardsfreeride.se (max 50mb).
- FTP-konto. Maila till videoawardsfreeride.se för loginuppgifter.
- CD-skiva/DV-band med brev till: Freeride, Johan Åkesson, Engelbrekstgatan 62A, 70213 Örebro.

håller med wester om att det är självklart att man klipper filmen under sommarn o samlar material under vintern o därför är tävlingen under sommaren. men däremot tycker jag att man kunde ha yttrat sig om tävlingen innan vintern så att man vet att det är tävling och dags att samla på sig material.

peace

det var ju en hel del snack om en framtida tävling här i forumet i vintras.
synd att jag inte lyckats samla på mig nått bra material, men ska bli jävligt kul att se alla andra bidrag.

JWester sa:
haha...läser ni i texten så ser ni att materialet ska vara filmat mellan oktober och augusti....det är ju på sommaren man klipper skidfilmer, ni kan ju inte klippa under vintern för då filmar man.
J
Fast man filmar ju inte 24/7 heller ;|

JWester sa:
J
inte smart

Christoffer_Aldell sa:
JWester sa:
J
subjektivt med tanke på att du skriver det till wester...

Bo87 sa:
Christoffer_Aldell sa:
JWester sa:
J
subjektivt med tanke på att du skriver det till wester...
Jo, fast han gör ju inte skidfilmer heller såvitt jag vet. Han åker skidor mycket ofta däremot och det skall han fortsätta med, sverige är glada att ha honom. En skidfotograf, å andra sidan, filmar ju inte 24/7 under vintern. I vilket fall som helst inte en amatörfilmare; och tävlingen är ju för amatörfilmare. Peace out.

går det att titta på tävlingbidragen redan nu? eller komer dom upp efter deadline när alla bidrag är inne?

undrar om filmen MÅSTE vara 5. Om den inte måste vara 5 kan den vara 5.30 sek, 6, 7 ?hur mkt mer än 5 är tillåtet isåfall?

Filmen måste vara mellan 2:00 och 5:00. Tidsbegräsningen har vi satt för att inte filmerna ska bli för långa, kan isåfall bli lite segt att kolla igenom alla filmer när ni sen ska rösta fram er favorit.

Det blir grymt att se alla bidrag, jag tror att det är många bra som får sin chans att dela med sig av sina alster nu. Creds till Freeride som tar ett sånt här initiativ och tänk på allt jobb som ligger bakom den här tävlingen. Glada är vi för vad ni på Freeride gör för scenen.

Nu är det dags att titta och rösta på bidragen som tävlar om ära och fina priser i Freeride Video Awards. Må bäste filmare vinna!

Klicka på annonsen i den högra spalten.

-Grabben i snowstorm var grym!!!
-Quickmixchamonix förmedlar känslan.
-Kul med ett franskt bidrag?? Dock mycket tveksam till om alla klipp är filmade under den gångna säsongen.

grymt många bra filmer. kul att få se vad alla har gjort. blir som en jätte stor resumé av allas säsonger.

har fr tagit bort "vem röstade ni på i freeride video awards?"-tråden eller är det bra jag som inte hittar den?
EDIT:sorry, hittade den!

Senast ändrad:
tycker quiqmixchamonix visade bästa puderåket:P sen hade "the game" en rätt kul idé och dom visade rätt skön parkåkning

Finns det någonstans där filmerna som deltar kommenteras mer än i detta forum?
Ja, jag har sökt utan att hitta.

Det skulle vara kul att få lite feedback (även som den sannolikt blir i formen - "najs" eller kanske troligare - "gay").

Idag är det sista dagen att kunna rösta.

Kolla igenom filmerna en sista gång och lägg er röst på er favorit !

Tillbaka
Topp