Kastas bakåt när gör backflip

aka_audi

Ny medlem
Tjenare, är så att ja lägger backflip hur cleant som helst första dagen på matta... nu andra dagen går det inte alls, får alltid världens bakåt kast och landar på ramen eller fjädrarna?

jag har gjort så att jag börjat från mitten, hoppat ett hopp lite länge fram sen ett hopp till så jag kommer i mitten av mattkanten och mitten av mattan för att sedan hoppa och föra själva flipen.

nu andra dagen slutade det med att jag landade 2 gånger på ramen med fötterna å tänkte vad fan är fel nu då, så gjorde jag om det när jag stod i mitten av mattan men nu slutade det med att jag landade utanför mattan.

försöket efter det gjorde jag som vanligt och det slutade med att jag den här gången lanade på ett knä på ramen vilket resulterade i lite sår samt ett blåmärke som sticker ut ca 2-3cm och beder ut sig över hela främre smalbenet och gör ont som f*n. ska åka till läkaren och röntka imorgon eftersom jag inte kan stödja mig på benet. :(

slutsaten av det här verkar vara att jag kastar mig bak för tidig och i å med rotation så kommer jag ännu länge bak eller vad säger ni?

kan tilläga att då jag klarade backflip X antal gånger så landade jag oftast i mitten av mattan å altså så kastades jag bak ca 1m.

Du trycker dig bakåt i avhoppet, du skall hoppa i mitten på mattan och hoppa rakt upp och sedan börja på b-flipen. Många som inte är så vana vill "börja flippen på mattan" och trycker sig bakåt i upphoppet. Prova hoppa rakt upp och börja göra volten då du lämnat mattan.

Cheers

presis som "wannabe_jackass" skrev.. jag gjorde samma fel som du i början men sen provade jag att hoppa rakt upp å snurra.. funkar skitbra (Y)

"Bara att börja rotera" hur gör man det?

Första gångerna kanske man inte strävar efter att få det så snyggt som möjligt, tex lägga ut den väldigt mycket. För att få in själva grunden så ska du börja med ett rakt upphopp, sen slänga benen över huvet, kanske greppa benen. Jobba med benen och inte nacken. När du kan dra fina grupperade volter och har kännslan inne, så kan man försöka lägga ut dom.

jag kör med benen nästan helt ute hela tiden, alltid gjort, hoppar lite högre så funkar det... å mycket skönare när man känner att benen "kommer efter" som...

Jag började inte heller med gruperade volter. Men eftersom det inte funkar för dig så kanske du kan pröva att slänga benen över huvet och jobba med dom istället för att jobba med överkroppen och nacken. Det kan va därför du flyger bakåt.

Men om du prioriterar en skön luftfärd före en skön landning så fortsätt som förut.

hehe ok, jo men nästa gång ja provar så blir det en madrass bakom mig på mattan, för säkerhets skull

De är bara att försöka bakåtvolten mer uppåt och inte luta sej så mycke bakåt som man gör när man gör en bakåt volt på t ex. trampolin och sådant. Själv har jag aldrig landat utanför mattan när jag gjort en bakåt volt, men kan tänka mej att de är rätt äckligt :/ men de är väl bara att fortsätta så fort benet känns bättre :)

äckligaste är ju lätt när man är upp och ner så ser man att man är halft utanför kanten på ramen, då får man en riktig rush...

så vartd e för mej också men jag ställde mej i mitten å hoppade rakt upp å körde ihopkrupen backflip:Dnu blir dom clean

peace

haha när jag lärde mig b-flip blev det liksom mollbergare jag for framåt när jag gjorde den :D

Senast ändrad:
kasta dig ner mot knät och bräsa med benen så funkar det!!
har lärt många personer backfilp så!!!

hoppa på samma ställe hela tiden innan hoppet....om man hoppar framår på näst sista studset så flyger man ju bakåt

ok men den här tråden kan låsas... jag kan backflip cleant nu för länge sen men det är så att min studsmatta är förstörd... den hade blåst iväg och landat i en skog intill så den är totalkvaddad och har inte orkat börja laga å svetsa osvosv...

hade samma problem.. satte bakåtvolt hur cleant som hälst i 3 år.. sen miss lyckades ja en gång.. o de blev som du.. ja kastade mig bakot ist. efter det vågade ja inte göra en bakåtvolt på 1 år.. iof va de vinter o grejer men endå.. sen kännde ja mig som värsta pussy'n så ja ba slängde på nåra o nu sitter de fint igen..

det har hänt mig med jag klara cleant först men och hela dan män nästa dag inte äns en jag var tvungen att lära om mig så det tog et halv år tills jag kunde det igen

Antingen lutar du dig bakåt innan du hoppar upp i luften, som när du ska göra en flickis, eller så har du bara tok för bråttom innan du skall börja med volten.

Tillbaka
Topp