Goodha 181

dean

Ny medlem
Goodha 181
Hallå i stugan!

Det här är min första post på erat eminenta forum, men defenitivt inte den sista. Jag har lite frågor angående Goodha 181 som kan hittas på www.goodhaskis.com.

Först lite info om mig själv. Jag är ca 180cm och väger 75kg, åker på nästan alla underlag och har på senare tid börjat att söka mig allt mer till off-pisten, därför tänkte jag köpa mig lite bredare skidor än jag haft tidigare.
Sedan tänkte jag att det kunde vara kul med en twintip eftersom att jag hade tänkt tillbringa någon dag i parken och kanske lära mig någonting :)

Dom här skidorna ligger helt i min prisklass och av vad jag har kunnat läsa här på forumet så borde dom passa mig ganska bra? Funderade tidigare på ett par Völkl Karma men dom var dyrare än dessa och måtten är ju nästan identiska.

Vilka bindningar ska jag välja till mina nya skidor tycker ni? Dom man kan välja mellan är Marker 12 och 14, Salomon Z12TI och 914 samt Diamir Fritschi Freeride+ vilka är dom dyraste. Jag har läst att väldigt många har problem med att Markerbindingarna löser ut sig när man landar switch, men väldigt många är nöjda med den här bindningen också, vad tycker ni?

Vet någon hur dom monterar bindningen? är den mittmonterad? och vad är mest lämpligt för mig?

Nu har jag säkert glömt en massa men det får räcka för idag =) Hoppas att någon har tid att ta sig igenom all den där texten.

Goodha 181
Jag tror skidan blir grym. Kanske lite svårt att komma med någon vettig info om man inte har testat skidan men det kändes så synd att en så här bra skriven tråd skulle försvinna utan svar.

Goodha 181
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sa:
Jag tror skidan blir grym. Kanske lite svårt att komma med någon vettig info om man inte har testat skidan men det kändes så synd att en så här bra skriven tråd skulle försvinna utan svar.
Jag misstänkte att det skulle vara svårt att komma med info ang skidan och jag har i princip bestämt mig för att prova ett par sådana men tänkte att bindningar brukar ju folk ha åsikter om och jag har inte alls stor koll på det.
Ska man satsa på den något dyrare Salomon-bindningen eller funkar det med Marker också? Var väl kanske bara en barnsjukdom det där med att den löste ut när man landade switch? Tack för svaret, hoppas att fler hoppar på :)

Goodha 181
Z12 skall enligt utsago vara sjukt jäfla lätt, men det är ju inte allt i denna värld... Alla dessa bidningar är väl sådär, de som är att rekommendera är väl de båda DIN 14-bidningarna, med lite hård åkning måste du ställa dina bindningar på 9, kanske rent av 10, och då är DIN 12 lite väl nära gränsen, alltså DIN 14! Det jag hade gjort om jag var du, det är att jag hade beställt ett par Rossignol/Look med DIN 14 eller ett par Salomon 914 Lab (mycket bättre än vanliga 914!) från något annat ställe, och sedan fått grejerna monterade på en skidaffär.

Jag kan väl rekommendera www.ski-bilek.de, de har många bra bidningar... Frakt 30€ tror jag. Sport-Conrad har väl lite småtomt bland bidningarna nu, men skicka ett mail och fråga om de har kvar någon Scratch 140 bindning.

Det blir iaf. billigare att beställa ifrån ski-bilek än att köpa bindningarna ifrån goode, plus att du får valfriheten att välja en bra bindning och att du kan fnula lite mer på monteringen... Jag hade satsat på FKS 155 eller 914 Lab, 155:an kan nog passa dig bäst!

Goodha 181
Fan vad nice! Hade inte du skrivit något så hade jag antagligen dragit lott om vilken bindning jag skulle köpa. Nu har jag dock bestämt mig för Salomon 914.

Anledningen till att jag inte vill beställa från annan butik och montera bindningarna "själv" är för att jag antagligen måste åka till Göteborg och hitta en skidbutik som kan montera dom åt mig. Det blir jobbigare än att beställa allt från goodha, så jag får nog leva med att jag kanske fick en något sämre bindning.

Tack för era svar!

Goodha 181
Bor du i närheten av göteborg så kan du ju köpa skidan där i skistores offlinebutik. Dom har goodha och kan ju montera grejerna åt dig.

Goodha 181
Mbyrod sa:
Bor du i närheten av göteborg så kan du ju köpa skidan där i skistores offlinebutik. Dom har goodha och kan ju montera grejerna åt dig.
Jag beställde skidorna igår och dom skickade dom idag. Så dom borde vara här imorgon! Tack för tipset dock.

Goodha 181
Hej

Jag undrar om det är någon som har testa Goodha 181 lite mer nu?
Hur är dem i pisten och utanför etc...?

Tack på förhand?
/M

Tillbaka
Topp