Jag köpte mig en BD Covent 32 med Avalung i julklapp till ett hyffsat bra pris och jag är nöjd hittills. Ryggan är helt okej, skönare än de DaKines jag testat, kanske lite väl hög, men den rymmer ju minst 14 thailändare om man pressar lite... När man åker med ryggan sitter den där den ska, och om man drar fram slangen (nej, den blå som man skall andas i... ;-) ) när man känner sig lite osäker så är den inte ivägen, bara lätttillgänglig. Det går alldeles utmärkt att ha munstycket i munnen, det är lätt att hålla fast det i munnen och det är lätt att andas i det.
Enda negativa är väl att man ser ut som ett jävla fån om man råkar glömma bort att plocka in den när man glider tillbaka till liften... Hade varit och kört lite i grytan och traverserat tillbaka genom skogen (får man felbalans där och ramlar kan man ju kvävas om huvudet hamnar neråt, hehe) i Ramundberget och jag drog fram avalungen för att se hur det var att åka med den. Till min förvåning ser jag hur alla i liftkön står och glor på mig då jag kommer glidandes längs vägen tillbaka till liften... Jäklar vad jag och mina polare skrattade åt det hela!